Bedrijfswagen inleveren

Jolymeyn
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Bedrijfswagen inleveren

#1 , 01 jun 2022 11:00

Beste

Ik moet na ontslag mijn bedrijfswagen inleveren.
Ik woon in West Vlaanderen, ze willen dat ik hem lever in Limburg. 1:45u rijden.

Uiteraard wil ik niet zover rijden. Zijn er regels over dat ik dit kan weigeren? En dat ze er zelf omkomen?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 01 jun 2022 11:23

Als in de car policy/lease contract een inleveringsplaats gestipuleerd is dan ben je daartoe gebonden. Doe dit tijdens uw werktijd en hoop dat je vlot per openbaar vervoer teruggeraakt.

Je kan altijd het inleverpunt contacteren met de vraag of er alternatieven zijn.

Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 jun 2022 17:53

Waarom hebben ze voor Limburg gekozen? Toch niet alleen om het je lastig te maken?

Is daar een kantoor van je werkgever en moest je daar voordien ook af en toe zijn? Dan lijkt het me wat flauw om er nu moeilijk en principieel over te doen.

Reclame

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#4 , 02 jun 2022 09:00

Beste

In veel bedrijven is er een vaste plaats voorzien voor inlevering. Bij ons is dat in Vilvoorde bij Fleet car services. Als je in De panne of Arlon woont is dat ook even rijden... Als dat 1 keer om de 4 of 5 jaar is lijkt me dat geen drama. Je kan er een daguitstapje met je partner van maken. Hasselt en Maastricht zijn heel leuke steden :-)
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Andere”