Herstelling pc , ondertussen 8weken!

bizoetje
Topic Starter
Berichten: 6

Herstelling pc , ondertussen 8weken!

#1 , 10 mar 2009 15:08

Mijn laptop op 17januari binnen gebracht in de winkel waar ik hem had gekocht voor herstelling.

Na veel bellen, langsgaan en boos worden, nog steeds geen laptop terug!
Ik moet steeds zelf bellen of hoor niets of niemand.

Pc werd opgestuurd naar de fabrikant omdat die bepaalde stukken niet wou leveren.

Bijna 8weken later heb ik er echt meer dan genoed van, ben al een tijdje boos, maar nu is het genoeg!

Weet iemand welke stappen ik hiertegen kan ondernemen???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 10 mar 2009 16:19

2 apparte dingen.

Bijna geen enkel servicecentrum heeft alle onderdelen in stock. De pijlsnelle devaluatie van de waarde van deze onderdelen maakt dit onverantwoord. Het is dus zeker mogelijk dat specifieke defecte onderdelen in uw machine dienen besteld te worden. Als uw toestel ouder is dan 12 maanden is het zelfs meer dan waarschijnlijk dat de fabrikant zelf zich moet beroepen op sommige groothandels die zich specialiseren in de handel van onderdelen van oudere en verouderde toestellen. Die fabrikant zelf houd hier geen stock van bij, stock kost plaats en personeel en het is moelijk om te bepalen hoeveel van elk onderdeel in reserve dient gehouden te worden.

Hier kunnen makkelijk wachttijden van 6-8 weken optreden (record voor me persoonlijk was 6 maanden voor een reparatie van 8 Dell pc's waarvoor een Next business day onderhoudscontract was afgesloten)

Ten tweede kan uw winkelier hier absoluut niets aan doen. Die machine zit in een fabriek of servicecentrum in een lageloonland en de telefonist die uw reparatiedossier oproept bij elk telefoontje in een call centrum in Ierland.

Als u over twee weken nog altijd geen nieuws hebt van uw toestel is het echter tijd om de klachtendienst van de fabrikant aan te spreken en hen schriftelijk in gebreke te stellen wegens het overschreiden van de redelijke termijn in dewelke een reparatie dient te gebeuren. Voeg bij deze brief al de gegevens die u heeft over het reparatiecentrum waar uw toestel zich bevindt. Op een telefoontje van het bedrijf in kwestie wat er met uw toestel gebeurt zal dat reparatiecentrum wel snel reageren want dan raakt u aan hun contract en mogelijkerwijs aan hun portefeuille...

Reclame

Terug naar “Andere”