Advocaat stuurt factuur zonder diensten

NBSFV87
Topic Starter
Berichten: 80
Juridisch actief: Nee

Advocaat stuurt factuur zonder diensten

#1 , 22 apr 2022 04:05

Hallo!

Ik heb contact opgenomen met een fima - die gratis eerstelijnsadviezen aanbieden (staat zo op hun website).

Ik ontving dan een e-mail van hen dat ze me zouden doorverwijzen naar een advocaat met wie ze samenwerken, dat ik niet verder moest zoeken, en dat ik gecontacteerd zou worden door hem/haar. Dossier was nog niet goedgekeurd. Mijn dossier moest met de betrokken advocaat besproken worden, te samen met de kosten, etc.

Ik werd nooit gecontacteerd. Zocht dus zelf verder.

Dan, per toeval, ontdek ik dat er mails in mijn spam waren terechtgekomen. Met daarbij uiteindelijk een factuur van 125 euro asap te betalen, met 'dossierkosten', kosten voor 'mails', 'studie', etc. Alles via die advocaat, niets via die firma (firma stuurt door naar advocaat, advocaat werkt alleen).

Ik sta dan ook versteld. Nooit is er met mij telefonisch contact opgenomen. Ik ken die advocaat niet. Nooit een samenwerking met hem aangegaan, nooit akkoord gegeven, want volgens die firma wordt alles zelf eerst besproken (dossier, kosten, etc.). En staan ze garant voor service. Geen een van die zaken hebben ze gedaan. Die advocaat werkt ook niet voor hen, maar via hen.

Factuur bevat ook nergens mijn gegevens, enkel een afkorting. Geen adres/naam/etc. Uiteraard want niets afgesproken/goedgekeurd.

Kan zoiets eigenlijk wel? Dan kan eigenlijk eender wie bellen naar die firma, valse naam opgeven en voila, iemand krijgt factuur zonder zijn akkoord te geven.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding