Wie is eigenaar hond?

delady
Topic Starter
Berichten: 547

Wie is eigenaar hond?

#1 , 02 feb 2022 12:28

DRINGEND RAAD GEVRAAGD..
Een werkmakker van mijn man raakte zonder verblijf nadat relatie met vriendin eindigde, hij kon terecht bij een vriend met zijn toen 4 maanden oude pup, helaas pups, als ze alleen zijn en niet in een bench, vernielen nogal graag...
Op vrijdagavond enkele weken geleden kreeg hij "de dreiging", de hond weg of jij en de hond op straat...in vriestemperaturen..
Belde hij die avond naar mijn man of hij iemand wist waar de pup terecht kon want anders vloog hij op straat met de hond, geld voor asiel had hij niet,
Alsook deed hij een uitspraak waarvan hij wist dat mijn man de hond dan dadelijk zou ophalen om veilig te stellen.
Helaas hebben wij 2 honden en dochter ook 2 jonge honden,
Deden die avond nog, oproepen in meerdere groepen van dit ras..
En 1 persoon reageerde met een foto van zijn 1,5j oude hond, "een maatje voor zijn hond"...
Dit was een Nederlander die via pb aandrong Alsook dat de hond goed terecht zou komen bij hem, een speelmaatje voor zijn hond..
Maar hij woonde meer dan 200km verder in Nederland..
Vonden wij ver maar hij wou de hond de volgende dag komen halen omdat het zo laat was...
Toen stelde hij voor dat mijn man hem een stuk tegemoet reed en hij de benzine zou betalen.. Hond sliep die nacht in bench bij familie van ons..
Hond werd dan 100km verder gebracht de volgende voormiddag waar hij enzijn vrouw de pup overnamen..
Er werd alleen dierenartsboekje mee gegeven...
Diezelfde dag nog, stuurt hij in pb dat hij geen 2 honden houdt!!
Razend waren we gezien de pup een gouden mandje was beloofd,
Intussen plaatste hij in de groep video's en foto's van de 2 honden samen hoe mooi ze speelden...
belt hij me dat hij geen handelaar was,
De hond niet aan buitenlandse politie verkocht wordt voor 3000 euro,
Dat de pup bij zijn moeder terecht kon als haar gedekte hond niet zwanger was, anders zou de hond naar een vriend gaan die honden opleidde en dan verkocht aan de Nederlandse politie voor 1500 euro, hij zou de pup gratis aan hem geven..
Ik had intussen in de groep gegooid "als ik alles voorop had geweten"..
Kreeg ik pb dat bij negatieve commentaren er totaal geen updates over de pup zouden komen..
Hij had ook nog in pb geschreven dat hij niet wou dat 1e eigenaar zijn adres kreeg want dat hij eens een stalker bij hem had gehad na herplaatsing van een stafford...
Ons vermoeden groeide dat we met een hondenhandelaar te doen kregen via misleiding en bedrog..
Intussen had hij iemand van de groep gebeld dat de hond agressief was,
Werd een heel drama dat de pup kinderen kon aanvallen enbeter bij een opleider was..
Maar de hond kon met andere honden(spijtig genoeg de onze niet. ) En foto's en video dat hij ook met kinderen kon..
De hond dus op zaterdagmorgen bij die Nederlander en op maandagmorgen is hij naar de dierenarts geweest en dadelijk boekje op zijn naam laten zetten, stuurde in de namiddag via pb dat de hond weg was..
Een kennis heeft hem dan aanbod gedaan de hond te kopen maar dit wees hij af met een hele tekst dat deze honden opgeleid worden tot politiehond, defensie( in ergste geval bommenhond) of speurhond..

Nu zijn er meerdere vragen...
De hond werd dus door de eigenaar mee gegeven zonder enig papier van afstand of overdracht..
Alleen het dierenartsboekje werd mee gegeven..
Het dogid had 1e eigenaar aan onze dochter gegeven die dadelijk dit na de commotie en bedrog op haar naam gezet heeft,
De Nederlander heeft me dan nog gebeld op maandagmiddag om me "proberen gerust te stellen".
De Nederlander heeft ook naar 1e eigenaar zitten bellen, telnr stond in boekje, maar 1e eigenaar, nu helemaal van slag, wil de pup terug, deze kan bij zijn vader terecht,
Intussen is er nog een gezin bereid de pup op te nemen, dichtbij zodat contact kan blijven en eventueel advies kan gegeven worden..
We hebben intussen politie nl gecontacteerd online, die zegt Belgische politie pv laten opstellen maar zij beslissen of dit verder gaat..
Helaas gezien de vele seponeringen..
Alsook raadde de agent Vlaanderen.be ook nog te contacteren aan en werd de NVWA Nederland ook gecontacteerd...

Wij willen deze Nederlander stoppen om via bedrog honden te verkrijgen en te verhandelen, heel veel staat in screenshots ook dat hij vermelde van stalker van een eigenaar na herplaatsing van zijn stafford,
Gezien zijn dreigementen van geen updates en zijn telefoon naar de 1e eigenaar, moet er toch meer aan de hand zijn..

Vraag dus..
Wie is eigenaar?
Kan deze pup nog terug bekomen worden?
Hond werd overhandigd met alleen boekje, geen onderhandeling tussen 1e eigenaar en de NEDERLANDER voordat de pup werd overhandigd met boekje..
Geen papier van afstand .
Geen verkoopcontract of wat dan ook..en ..het was domgenoeg..gratis .
Dogid staat op dochter haar naam..
Hoe kunnen we deze bedrieger stoppen dit nog in de toekomst te doen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 02 feb 2022 14:32

werkwijze: De naam van de eigenaar (uitlezen chip en met het chipnummer de registratiedatabank consulteren) vergelijken met de naam v/d eigenaar in het internationaal ID-boekje van de hond (tegelijk is dat ook het inentingsboekje). De beide eigenaarsnamen moeten hetzelfde zijn. De naam op het id-boekje kan enkel gewijzigd worden door de echte eigenaar bij de registratie-administratie met een specifiek aanvraagformulier..

Indien de vroegere eigenaar dat niet gedaan heeft kan de nieuwe bezitter niet bewijzen dat hij de rechtmatige eigenaar is. De nieuwe bezitter kan onmogelijk de hond verkopen of schenken aan politie, leger of een privépersoon, want dan weet hij of zij dat dit een hond is die onrechtmatig van eigenaar gewisseld is. Gestolen dus. Dus aangifte doen bij de registratie-databank verwittigen dat hond onrechtmatig van eigenaar is gewisseld. De verschillende nationale registratie-administraties communiceren met elkaar.

Reclame

Terug naar “Andere”