Klopt dit wel?

STEFFI.H
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Klopt dit wel?

#1 , 13 jan 2022 21:40

Vandaag is er beslag gelegd op een aantal van mijn meubels, mijn tv, spullen die ik nodig heb om te werken, microgolf, waterkoker, strijkijzer en strijkplank.

Het beslag is er gekomen nadat mijn ex uit zijn woning is gezet wegens onbetaalde huur, op het huurcontract stond mijn naam nog. Omdat ze bij hem geen beslag kunnen leggen (geen adres, woonst, etc) zijn ze dat dan bij mij komen doen.

Mijn vader heeft mij geld gestort om te settelen in mijn nieuwe wponst nadat ik uiteen ben gegaan met mijn ex. Er is tussen hem en mij een document gemaakt waarop staat dat hij dat geld heeft gestort zodat ik mzubelen kon kopen, en dat die meubelen alsook een tv in bruikleen zijn tot ik hem dat geld kan terugbetalen.
Ik stuurde dit bewij door aan de deurwaarder, alsook de betaalbewijzen van zowel mijn vader als de aankoop van de meubelen. De deurwaarder zegt dat dit niet voldoende iq en hij geen rekening wil houden met dit document alsook betaalbewijzen. Dat zegt volgens hem niets.
Ook heb ik gezegd dat bepaalde zaken diz genoteerd zijn nodig zijn om mijn beroep te kunnen uitoefenen. Ik ben zelfstandige in opstart en zit momenteel in zen begeleidingstraject bij unizo en rva en vdab. Ik heb gevraagd welke bewijzen ik kan opsturen daarvoor. Hij zegt geen want ik heb geen beroep zn geen ondernemingsnummer dus ook daar wil hij geen rekening mee houden.

Het strijkijzer heeft hij van de beslaglijst gehaald maar microgolf, waterkoker en strijkplank wil hij er niet af halen want is volgens hem niet noodzakelijk om te leven gezien ik een oven en vuur heb. Ik heb kleine kindjes en dus vind ik dit wel noodzakelijk, alsook steijken zonder strijkplank gaat dus niet.

Kan iemand mij inlichten wat mijn rechten zijn?
Is het correct wat de deurwaarder doet?

Ik heb begrepen dat mijn opmerkingen op de pv moeten komen en de deurwaarder die op de pv moet zetten en overhandigen aan de beslagrechter, maar volgens de deurwaarder zal dat niet aanvaard worden.

Ik betaalde ook al reeds 200 euro en stelde voor om zo verder te betalen maar daar wil hij niet mee akkoord gaan. Ik heb spijtig genoeg geen geld.

Alvast bedankt.
Steffi

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 13 jan 2022 23:07

Het beslag is er gekomen nadat mijn ex uit zijn woning is gezet wegens onbetaalde huur, op het huurcontract stond mijn naam nog.
Dat weet je voor de toekomst:
Relatie op de klippen: gezamenlijke contracten opzeggen, anders loopt je dit risico dus

Probeer eens na te gaan of er nog dergelijke contracten zijn waar je (mee) op staat, maar die je ex gebruikt, en zeg ze op !

Ik stuurde dit bewij door aan de deurwaarder, alsook de betaalbewijzen van zowel mijn vader als de aankoop van de meubelen. De deurwaarder zegt dat dit niet voldoende iq en hij geen rekening wil houden met dit document alsook betaalbewijzen. Dat zegt volgens hem niets.
Wat in je woning staat, wordt geacht van jou te zijn

Als dat niet zo is, daar bestaat een procedure voor om het beslag te laten opheffen - lastig en zonder garanties dat het lukt

In dit geval gaf / leende je vader je geld, en jij kocht er goederen mee, dat gaat het nog wat lastiger maken, want de goederen zijn dan niet van je vader - heb je aankoopbewijzen op zijn naam ?

Het strijkijzer heeft hij van de beslaglijst gehaald maar microgolf, waterkoker en strijkplank wil hij er niet af halen want is volgens hem niet noodzakelijk om te leven gezien ik een oven en vuur heb. Ik heb kleine kindjes en dus vind ik dit wel noodzakelijk, alsook steijken zonder strijkplank gaat dus niet.
Wat de deurwaarder niet in beslag kan nemen, ligt wettelijk vast.
Al de rest is vatbaar voor beslag ...
Kan iemand mij inlichten wat mijn rechten zijn?
"jouw" schulden betalen ...
Of schuldbemiddeling

Zoek CAW kantoor in je buurt en maak ASAP een afspraak met hen om te kijken wat er mogelijk is

https://www.caw.be/hoe-wij-helpen/begel ... e-en-geld/

Reclame

Terug naar “Andere”