Verkoop Auto

Philippe_K
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkoop Auto

#1 , 27 dec 2021 20:16

Beste,

Ik heb in het voorjaar mijn auto verkocht aan een buurman. De auto zit vol gebreken, de werken waren te duur, eigenlijk een wrak (koppeling stuk en zou te veel kosten voor de leeftijd van de wagen). De buurman heeft me zelf aangesproken toen hij gezien had dat de auto zonder nummerplaten in mijn tuin stond. We spreken af dat meneer hem voor €300 gaat overnemen. Hij mag hem voor mij direct komen halen en krijgt de boorddocumenten mee, ik had er namelijk alle vertouwen in, het is een buur, weet je wel.

We zijn nu zes maanden verder, ik heb al gebeld, gesms't, aan zijn deur geweest en altijd zou hij die wagen komen betalen... Ik heb sms'en waarin hij steeds zegt dat hij gaat komen betalen en waarin de prijs van de wagen is afgesproken.

Kan ik nog iets ondernemen? Schrijf ik een brief waarin ik hem in gebreke stel? Beschouw ik het als diefstal en licht ik politie in? Ik voel me een idioot van zo goed gelovig geweest te zijn.

Groeten,

P.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 28 dec 2021 15:48

En hebt u een schriftelijke overeenkomst gemaakt met buur , mbt de verkoop van een voertuig , dienstig als wisselstukken , met gebreken gekend door de koper , en overeenkomst van de prijs , te betalen op het ogenblik van levering ?
Zo niet , zult u op de goodwill( ? ) van buur moeten rekenen .
PV voor diefstal zou kunnen , maar uw herhaalde sms berichten zullen u hier grote parten spelen .
Een in gebreke stelling kan alleen indien er een schriftelijke overeenkomst bestaat .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

mbbs1024
Berichten: 474

#3 , 28 dec 2021 20:39

Het is niet duidelijk of de buur die auto al in bezit genomen heeft, of dat hij nog steeds in Uw tuin staat.
Ik lees
Hij mag hem voor mij direct komen halen en krijgt de boorddocumenten mee
maar heeft hij het voertuig en de boorddocumenten ook effectief komen halen ?

Als hij dat niet gedaan heeft, kan er van een PV voor diefstal geen sprake zijn, en als U niets op papier heeft ivm de verkoop,
en de buur ondertussen de wagen toch niet wil, weet ik niet of die sms'en een verkoopsovereenkomst impliceren.

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 dec 2021 06:56

- Is de wagen opgehaald of staat die nog in je tuin?
- Is er al (deels) betaald?
- Is er iets op papier gezet?

Anders kunnen we alle mogelijke combinaties van antwoorden blijven afgaan.

Terug naar “Andere”