door nalatigheid factuur ontvangen van 300€

lala
Topic Starter
Berichten: 120
Locatie: Brussel

door nalatigheid factuur ontvangen van 300€

#1 , 06 feb 2009 13:49

dag iedereen,

ik heb sinds de maand augustus 2008 tot heden geen factuur gekregen van mijn internetaansluiting en vond dit raar. Ik heb dan de kabelmaatschappij gecontacteerd om te vermijden dat ze na een jaar afkomen met een factuur van 12 maanden....
wat blijkt ze hebben me dus vergeten facturen op te sturen en nu moet ik dus de kosten van augustus tot nu betalen , wat toch neerkomt op 300€ bijna....
Moet ik door hen nalatigheid deze kosten betalen???

bedankt

lala

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis
Berichten: 3294

#2 , 06 feb 2009 13:58

wat blijkt ze hebben me dus vergeten facturen op te sturen en nu moet ik dus de kosten van augustus tot nu betalen , wat toch neerkomt op 300€ bijna....
Moet ik door hen nalatigheid deze kosten betalen???
Zou je duidelijker kunnen zijn over dat bedrag? Bevat dat bedrag enkel de niet aangerekende en betaalde maanden of werden er extra kosten toegevoegd?

lala
Topic Starter
Berichten: 120
Locatie: Brussel

#3 , 06 feb 2009 14:04

hallo,

het aantal maanden dat ik niet betaalt heb * het maandelijks bedrag dat ik moest betalen.... dus geen kosten bij

maar toch vind ik omdat het toevallig inmijn gedachten schoot dat zij door hen nalatigheid deze som moeten laten 'vallen'
wat zegt de wet erover?

groetjes

lala

Reclame

Beachcomber
Berichten: 572

#4 , 06 feb 2009 14:34

De wet zegt dat jij je facturen moet betalen.

Je hebt er goed aan gedaan om ze op te vragen, je hebt je immers gedragen als een 'bonus pater familias', wat elke burger zou moeten doen.

Op basis van je contract ben je die sommen verschuldigd aan de operator, het feit of er al dan niet facturen zijn uitgeschreven doet er niet toe. Enkel indien er kosten zouden worden aangerekend had je enige vordering.

Terug naar “Andere”