Gebrekkige werkzaamheden aannemer

Mike
Topic Starter
Berichten: 3

Gebrekkige werkzaamheden aannemer

#1 , 13 mei 2006 19:51

Kan iemand mij over het volgende informeren.
Mijn aannemer heeft voor de installatie van de gas volledig foute buizen gebruikt alsook aansluitingen. De installatie is eerst door OCB gekeurd, en goed bevonden. (de keurder is een "vriend" van de aannemer, zo vertelde de aannemer me na de keuring) Meer en meer fouten en klungelig werk van deze man dwongen mij ertoe hem aan de deur te zetten.
Heb de installatie laten herkeuren en deze is volledig afgekeurd door de firma Vin?otte, en wel met reden en gedocumteerd. TTz gebruikte buizen en koppelingen zijn gevaarlijk en kunnen met de tijd door corrosie gaan lekken, wat met gas naar mijn mening een niet te nemen risico is.
Concreet mijn vraag, is er buiten de gewone juridische weg van gerechtsdeskundige, herstelling, fakturen, kosten, wachten, advocaten, etc etc (weg die ik nu volg) geen tweede mogelijkheid om deze aannemer wegens "kriminele nalatigheid" voor het gerecht te dagen.

Kortom, ik wil die aannemer zoveel mogelijk "pijn" doen.

Met dank voor uw advies en eventueel contact van mensen die een dergelijke procedure hebben genomen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 13 mei 2006 22:24

je kan naar de geschillencomitie van de bouw gaan om een onderlinge regeling te treffen, die zoekt dan uit wat er fout is gedaan. en wie er voor die kosten opdraaid. de tweede weg is de rechtbank andere mogelijkheden zijn er niet.

Mike
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 14 mei 2006 10:58

je kan naar de geschillencomitie van de bouw gaan om een onderlinge regeling te treffen, die zoekt dan uit wat er fout is gedaan. en wie er voor die kosten opdraaid. de tweede weg is de rechtbank andere mogelijkheden zijn er niet.
Bedankt voor uw antwoord. Er loopt nu een rechtzaak tegen hem ivm de "kosten", maar misschien heb ik mijn vraag niet duidelijk genoeg geformuleerd. Dus vraag : "Kan ik de aannemer tevens aanklagen voor kriminele nalatigheid" ". en daarover graag meer info over de te bewandelen juridische weg.
Met dank

Reclame

sperwer
Berichten: 1155

#4 , 14 mei 2006 11:17

Daar je reeds bezig bent via de rechtbank moet je hier niets meer voor ondernemen. Enkel je raadsman/vrouw vragen dit ook te laten onderzoeken door de rechtbank en haar/hem duidelijk te kennen geven hoever je wil gaan om hem veroordeeld te krijgen. Zulke feiten vallen onder het gerecht en die lachen echt niet met nalatigheden in verband met leidingen van gas en andere brandstoffen.
Je raadsman/vrouw kan je hier het best verder in helpen daar deze het dossier heeft.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#5 , 14 mei 2006 11:50


Bedankt voor uw antwoord. Er loopt nu een rechtzaak tegen hem ivm de "kosten", maar misschien heb ik mijn vraag niet duidelijk genoeg geformuleerd. Dus vraag : "Kan ik de aannemer tevens aanklagen voor kriminele nalatigheid" ". en daarover graag meer info over de te bewandelen juridische weg.
Met dank
Dan U kwaad opzet moeten (kunnen) bewijzen!

Fresh
Berichten: 167

#6 , 15 mei 2006 10:40

weinig kans dat een strafprocedure hier enig succes zal hebben. Vraag Uw raadsman voor meer uitleg/advies

Mike
Topic Starter
Berichten: 3

#7 , 21 mei 2006 20:49

weinig kans dat een strafprocedure hier enig succes zal hebben. Vraag Uw raadsman voor meer uitleg/advies
Advies bekomen ------- kriminele nalatigheid kan je blijkbaar in dit land enkel inroepen na dat er zich een "ongeluk" of "ongeval" heeft voorgedaan. Arm Vlaanderen. Dus eerst moeten de gasleidingen lekken en ontploffen, met liefst dodelijke slachtoffers, dan kan je beginnen met iemand, in dit geval de installateur/aannemer, zijn onkunde te gaan bewijzen, en dan proberen deze aan te klagen, tenzij jezelf bij de dodelijke slachtoffers bent, dan heeft het geen zin natuurlijk.

In elk geval iedereen die een antwoord heeft gezonden, hartelijk dank.
Morgen andermaal bijeenkomst met gerechtsdeskundige, en maar hopen.

Terug naar “Andere”