Pakket kwijt

Avbogae
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

Pakket kwijt

#1 , 22 mar 2021 06:51

Goedemiddag,

In januari ontving ik 2 bestelde (grote) items via post. Ze voldeden niet aan mijn verwachtingen dus ik startte bij de firma een retourproces.

De firma gaf door waar ik de pakketten kon binnenbrengen voor retourzending (gezien het om grotere pakketten ging, kon dat niet in eender welk postpunt).

De eigenaar van het postpunt (een dagbladhandel) kon op dat moment mijn pakketten niet inscannen gezien er nog een hele hoop andere pakketten stonden die zij eerst nog moest doen (en nog geen tijd gehad) maar ik mocht ze er dus achterlaten.

Nu, meer dan 2 maanden later, heeft de firma deze nog steeds niet ontvangen. Ik heb de dagbladhandel reeds meerdere malen gerappeleerd mij het bewijs van verzending te sturen (ik heb alle specificaties daarbij doorgegeven, zoals gegevens afzender en firma, barcodes die op pakketten hingen...).
Eerst gaf de eigenaar een vage uitleg over dat de firma het pakket zo ook kan terugzoeken,zonder de track &trace. Ondertussen antwoordt de eigenaar van de dagbladhandel niet meer.

Kan ik iets doen?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12816

#2 , 22 mar 2021 08:11

Hebt u iets van bewijs van afgifte bij het postpunt?

Avbogae
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 mar 2021 18:36

Dat IS mijn vraag nu net, op het moment zelf konden ze mijn pakket niet inscannen in de winkel en nu willen ze mij geen bewijs van afgifte bezorgen (met dus de track & trace op) terwijl ze dat ongetwijfeld kunnen opzoeken met alle specificaties die ik hen gaf.

Reclame

LeenW
Berichten: 12816

#4 , 22 mar 2021 18:42

U gaat uit van de goede intenties van de winkel. Voor hetzelfde geld hebben zij uw pakketje gepikt.

Voor de goede orde, "geen tijd" is geen excuus. Het is net door dat inscannen dat u meteen een sluitend ontvangstbewijs heeft. Nu heb u niets in handen en moet u rekenen op hun goodwill.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 27 mar 2021 16:13

Aangetekend in gebreke stellen misschien???

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 mar 2021 16:46

ik heb ooit éénmaal een zeer klein paket terug gestuurd, en dit was in een zeer groot afhaal punt, deze dame scande dit in, en als ik vroeg krijg ik daar een bewijs van, dit kan niet maar het is ingescand , 10 dagen nadien stond dit geld terug op mijn rekening. dus vermoed ik dat een bewijs niet gegeven word .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#7 , 27 mar 2021 18:11

@denlowie: Hangt af van vervoerder.
Ik ga namen noemen, maar aangezien het niet is om te klagen, of om laster toe te kennen, is dat normaal wel toegelaten.

Bij DPD moet je als verzender zelf een bewijs meenemen (als je zelf een label maakt, krijg je dit; krijg je een label opgestuurd, moet je deze online aanvragen). Verzendpunt dient dit bewijst te stempelen en te tekenen.
Bij Bpost krijg je normaal een ticket als bewijs.
Bij PostNL en DHL krijg je voor zover ik weet inderdaad geen bewijs, en geldt enkel de trackingcode als bewijs (lees als: meteen de tracking openen als je nog in het verzendpunt staat, zou erop moeten staan dat het overhandigd is aan hun).
Andere vervoerders heb ik zelf geen ervaring mee als verzender.

Terug naar “Andere”