blijkbaar hadden ze kosten voor onze huis wij willen dit betalen als de situatie beter wordt dus pas volgende week heb ik nieuwsHier klacht indienen of er eerst mee dreigen,
https://www.biv.be/menu
Klopt. Slecht gelezen. Blaatpraat blijkbaar ook.Neen, de 17/08/2020 is toch de einddatum van het contract? Vanaf wanneer er per maand verlengd kan worden?
Is dat zo voorzien in het contract, zo niet is er geen reden om dat toe te zeggen? Sommige huizen hebben ze heel weinig werk aan en is de commissie dus makkelijk verdiend, andere krijgen ze niet verkocht en hebben ze pech.blijkbaar hadden ze kosten voor onze huis wij willen dit betalen als de situatie beter wordt dus pas volgende week heb ik nieuwsHier klacht indienen of er eerst mee dreigen,
https://www.biv.be/menu
De contract kan niet gestopt worden voor de eerste 6 maanden daarna kan je de deze stopzetten wanneer je wilt maar 1 maand op voorhand.Vooreerst de opzeg per mail; daarvan zou ik toch eens de precieze tekst willen zien. In het beknopte fotokopietje uit hun contract lees ik dat de eigenaar de overeenkomst eenzijdig en onmiddellijk zonder reden kan beëindigen, op voorwaarde dat hij een opzeggingsvergoeding betaalt, gelijk aan 50% van de overeengekomen commissie.
Heeft de eigenaar ook één maand vooropzeg gegeven, of in een "franse colère" opgezegd met directe ingang? Dat maakt volgens mij al een heel verschil.
Anderzijds de kosten die (zullen ? ) gevraagd worden. Nog voor de opstart van de verkoopsoperaties moet een compleet dossier worden opgesteld, met alle vereiste info. Die opvragen vraagt kosten. Idem dito voor eventuele EPC en andere attesten. Natuurlijk hoort die info in uw dossier, en moet die meegaan naar de eigenaar of de nieuwe makelaar. Die kosten moeten ook vergoed worden, los van eventuele commissie.
Email werd gestuurd op 15/11/2020 17:52Vooreerst de opzeg per mail; daarvan zou ik toch eens de precieze tekst willen zien. In het beknopte fotokopietje uit hun contract lees ik dat de eigenaar de overeenkomst eenzijdig en onmiddellijk zonder reden kan beëindigen, op voorwaarde dat hij een opzeggingsvergoeding betaalt, gelijk aan 50% van de overeengekomen commissie.
Heeft de eigenaar ook één maand vooropzeg gegeven, of in een "franse colère" opgezegd met directe ingang? Dat maakt volgens mij al een heel verschil.
Anderzijds de kosten die (zullen ? ) gevraagd worden. Nog voor de opstart van de verkoopsoperaties moet een compleet dossier worden opgesteld, met alle vereiste info. Die opvragen vraagt kosten. Idem dito voor eventuele EPC en andere attesten. Natuurlijk hoort die info in uw dossier, en moet die meegaan naar de eigenaar of de nieuwe makelaar. Die kosten moeten ook vergoed worden, los van eventuele commissie.
Ik zou het liever tussen ons oplossen sinds ze een gratis advocaat hebben en ik niet deze immokantoor heeft onlangs ons bedreigt omdat er slechte reviews werden geplaats op google.Misschien toch een "laatste redmiddel" proberen?
Dat kantoor moest u minstens maandelijks (aantoonbaar !) een verslag geven van wat ze gedaan hebben voor uw pand. Als dat ontbreekt, kan u allicht terecht op het adres dat u kreeg in # van Thomas Morus .
Beste,
Ik ben de zoon van de eigenaar van het pand in ---
Onlangs heb ik te horen gekregen dat --- ons bedreigt met een rechtszaak omdat wij het huis hebben verkocht aan iemand anders via een andere makelaar.
Volgens u contract mogen wij deze stopzetten na de eerste 6 maanden wanneer wij willen, ook per mail.
Ik heb dit in orde gebracht in het verleden maar nooit antwoord op gekregen dus heb ik nog een aangetekende brief gestuurd.
Mijn ouders spreken zeer slecht Nederlands en Frans en heb het gevoel dat jullie met ze aan het spelen zijn.
Ik hou me sinds kort bezig met deze zaak en ben verbaasd van hoe ver het heeft geëscaleerd.
Mijn ouders hebben mij alle mails getoond die er werden verstuurd naar allemaal verschillende personen in de familie, er zijn hierdoor veel misverstanden ontstaan en dit is niet uit het oog te verliezen. Het is al erg genoeg dat jullie goed weten dat ze amper de taal kennen en nog steeds ervan uitgaan dat mijn ouders met opzet problemen willen veroorzaken. Ze zijn al jaren midden in een moeilijke scheiding en hebben al genoeg stress op hun schouders om er nog extra bij te voegen.
Als er kosten waren voor ons huis dan kunt u mij altijd de bewijs sturen en wij betalen dit.
Ik heb dit tegen jullie gezegd toen ik daar samen met mijn mama was.
Via onze nieuwe makelaar heb ik te horen gekregen dat jullie nu 2000 euro vragen om ons met rust te laten...
Misschien kennen mijn ouders de wet niet zo goed maar ik weet heel goed dat dit niet zomaar kan.
Ik hoop dat we een oplossing kunnen zoeken voor deze situatie en we zouden ook graag hebben dat jullie vanaf nu met mij contact opnemen voor deze probleem en met niemand anders omdat mijn ouders tal van e-mails krijgen (steeds met bedreigingen van gerechtelijke achtervolgingen) die ze niet begrijpen. Ze zijn psychologisch uitgeput en begrijpen niet waarom dit zo ver is gegaan.
U hebt ook een mail gestuurd naar mijn ouders over Google reviews?
Er is geen enkel bewijs dat wij dit hebben gedaan en mensen mogen slechte reviews plaatsen over bedrijven dat is heel de punt van deze platform het is dus niet nodig om voor dit ook te bedreigen met een rechtszaak.
Mijn mama heeft onlangs een operatie gehad en deze dingen geven haar alleen maar meer stress dus ik vraag u een laatste keer om een gedetailleerd overzicht te bezorgen van de kost zodat wij het ook kunnen nakijken.
Mvg