SWDE stuurt facturen aan oud adres

InSearchForArt
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

SWDE stuurt facturen aan oud adres

#1 , 03 mar 2021 11:26

Hallo,

De SWDE (Société Wallonne des Eaux) stuurt sinds meer dan één jaar alle water facturen van mijn huidig adres naar mijn vorig adres (waar ik niet meer woon).
Uiteraard heb ik deze facturen dus ook niet gezien en dus ook niet betaald.

Vorige week werd ik door Venturis gecontacteerd om te betalen. Ik ben natuurlijk bereid om de water kosten te betalen maar de kosten van de deurwaarder Venturis en de herinneringskosten van de SWDE (die steeds naar mijn oud adres werden verstuurd) zijn niet aan mij om te betalen.

Op een legaal vlak: is het aan mij om te zien dat ik geen waterfacturen meer krijg en om dus de entiteit zelf de contacteren om te vragen wat er aan de hand is ?
Of zal de rechter aan mijn kant zijn en zien dat het voor de gewone mens moelijk is om alles te controleren en dat hij er niet van uitgaat dat ik per se moet denken aan of ik wel of niet waterfacturen aan mijn adres verstuurd worden ?

Ik vind dat op een moreel vlak het niet aan mij ligt om aan zo'n dingen te denken en dat de SWDE een fout heeft begaan. Vooral omdat het zo duidelijk is waar ik woon vermits het de waterfacturen betreft van adres X maar dat ze de facturen naar adres Y versturen en dat ook de facturen van adres Y ook naar adres Y worden verstuurd (vermits iemand anders daar nu woont).

Maar het zou mij niet verwonderen dat de wet zo'n entiteiten meer "beschermd"/ voordelen geeft dan aan een individu.

Danku :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 03 mar 2021 11:42

Hangt ervan af of je hebt meegedeeld op welk adres je de facturen wil ontvangen.
Er is een verschil tussen leveringsadres en facturatieadres.
Beide zijn niet noodzakelijk dezelfde.
Duidelijk communiceren met de watermaatschappij is de boodschap.
De rechter zal u waarschijnlijk bewijs vragen van welk adres u ooit als facturatieadres hebt vermeld.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 mar 2021 12:35

Als u al meer dan een jaar geen waterfacturen betaalt moet er toch een belletje gaan rinkelen zijn? Heeft u iets van verhuisformulieren of waterovernameformulieren of iets dergelijks ingevuld en bewaard?

Reclame

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 03 mar 2021 12:36

En als dat adres veranderd is, moet je hen dat ook mededelen.

InSearchForArt
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 mar 2021 12:25

De eigenaar van het huis dat we huren heeft dat gedaan.

Ik heb noot iets ingevuld en heb nooit gebeld.

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 04 mar 2021 12:33

De eigenaar van het huis dat we huren heeft dat gedaan.

Ik heb noot iets ingevuld en heb nooit gebeld.
Blijkbaar niet goed!
U blijft wel verantwoordelijk.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

ongelukbelaagd
Berichten: 514

#7 , 04 mar 2021 16:59

De eigenaar van het huis dat we huren heeft dat gedaan.

Ik heb noot iets ingevuld en heb nooit gebeld.
Blijkbaar niet goed!
U blijft wel verantwoordelijk.
Als u dit kunt bewijzen, zou ik met SDWE contact opnemen.

Terug naar “Andere”