Autopech

lucmaersk
Topic Starter
Berichten: 50
Juridisch actief: Nee

Autopech

#1 , 03 mar 2021 11:09

Mijn Toyota highlux van 6 maand oud starte gisterenavond om 19 uur niet meer,deze stond op de oprit van mijn ouders voor een aanhangwagen.
De bijstand van Toyota gebeld (gratis) en na een uur waren ze er (niet om te maken maar om te takelen). De takelwagen kon hem niet takelen omdat de rem geblokkeerd was (automatique) en hij had ook te weinig plaats. Sanderendaags moest ik naar eigen garage bellen maar die vertelde mij dat zij zelf konden takelen maar dat ik daar voor moest betalen. Of terug via Toyota bijstand takelwagen laten komen. (gratis)
Kan de garage mij zo maar laten stikken? Ze wilden ook niet gewoon komen om eens de pc eraan leggen .
Mijn vader had de aanhangwagen nodig en de Toyota staat er nog steeds voor.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 03 mar 2021 11:14

Niet elke garagist heeft een takelwagen ter beschikking, als dat via het merk geregeld is kan u dat best via die takeldienst doen. Herstellen in de garage is veel handiger dan ter plaatse komen.

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 03 mar 2021 11:37

"De takelwagen kon hem niet takelen omdat de rem geblokkeerd was (automatique) en hij had ook te weinig plaats."
en
"die vertelde mij dat zij zelf konden takelen maar dat ik daar voor moest betalen. Of terug via Toyota bijstand takelwagen laten komen."

Waarom zouden ze vandaag kunnen takelen als dat gisteren niet mogelijk was???? :?: :?: :?:
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 03 mar 2021 11:54

Als ik het goed begrijp heeft de merk-bijstand zijn verplichtingen niet nagekomen, wegens gebrekkig materiaal. Dan ga je ook daar je verhaal moeten halen vrees ik. De garagist die jezelf om een prestatie vraagt, zal die natuurlijk moeten factureren. En wel aan uzelve.

lucmaersk
Topic Starter
Berichten: 50
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 mar 2021 12:14

De 1ste takelwagen was via Toyota bijstand en voor de eigen takelwagen van mijn eigen toyota garage zou ik moeten betalen en nu moet ik terug via Toyota bijstand omdat dit gratis is.
En inderdaad waarom zou het nu wel lukken als het gisteren niet kon.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 03 mar 2021 20:15

De 1ste takelwagen was via Toyota bijstand en voor de eigen takelwagen van mijn eigen toyota garage zou ik moeten betalen
Wisselen van dealer ...
Garage die je 6 maanden na aankoop feitelijk laat stikken - fraai :!:

't Zijn geen Toyota's en garages zoals vroeger meer

En inderdaad waarom zou het nu wel lukken als het gisteren niet kon.
Omdat ze nu weten dat er zwaarder materieel nodig is voor de takeling ... :?:

lucmaersk
Topic Starter
Berichten: 50
Juridisch actief: Nee

#7 , 03 mar 2021 21:44

Opgelost, de eigen toyota garage heeft terplaatse komen herstellen en stuurt de factuur naar de "bijstand van Toyota"

bosprocureur
Berichten: 6853

#8 , 04 mar 2021 08:38

Die merk-bijstand toestanden zijn meestal (en al zeker na de werkuren) gewoon callcenters, die dan een depanneur uit hun lijst sturen.

Blijft dat zij (het merk dus) m.i. verantwoordelijk zijn voor het ongemak, de slechte service. Uw garage heeft dat goed opgelost, in uw voordeel.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 04 mar 2021 10:28

Vroeger herstelden de pech diensten 75% ter plaatse, nu enkel nog banden en batterij, voor de rest takelen naar je huis of garage..

En ja dit is ook niet meer zoals vroeger !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#10 , 04 mar 2021 10:54

Of als het kan (elke dealer kent de hebbelijkheden van de verschillende types) gewoon even ter plaatste iets resetten aan de computer :)

Terug naar “Andere”