Loonbeslag

Hartvoordieren
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Loonbeslag

#1 , 27 feb 2021 10:59

Hallo,

Vorig jaar, had ik een onbetaalde ziekenhuisfactuur, waarop Modero loonbeslag liet leggen. Nu, zo wordt het snel afbetaald, dacht ik.
Er stond 2300€ open en na mijn berekeningen zou ik dat volledig betaald hebben in december. Maar ze blijven geld afhouden.
Ik heb modero een mail gestuurd en daar krijg ik antwoord dat ze geen zicht hebben op andere schuldeisers?
Naar mijn weten heb ik verder niks openstaan. Maar als ze blijven afhouden, kan dit wel gebeuren.
Wat kan ik nu doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
SP500-
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 feb 2021 17:37

Je kan overwegen een aangetekend schrijven te verzenden naar Modero waarin je duidelijk vermeld dat je de loonbeslagen sinds (datum) betwist. Vermeld ook als reden dat je reeds meermaals hebt gevraagd om een overzicht van de openstaande schuld. In dit schrijven vraag je dan ook uitdrukkelijk om een overzicht van het nog openstaande saldo. Hou er rekening mee dat Modero bedrijven zijn met een winstoogmerk, dus er alle baat bij hebben dat je schulden hebt/maakt, of deze al dan niet terecht zijn maakt voor hen niets uit. Concreet: aangetekende brief met de vraag om saldo van openstaande schuld en vermelding van betwisting van verdere afhoudingen wegens onterecht. Succes!

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 28 feb 2021 19:44

Die werken ook niet GRATIS en rekenen kosten en intresten aan bovenop uw schuld.

Reclame

ongelukbelaagd
Berichten: 514

#4 , 01 mar 2021 15:31

Die werken ook niet GRATIS en rekenen kosten en intresten aan bovenop uw schuld.
Dan zou dat het juiste antwoord zijn ipv "Ik heb modero een mail gestuurd en daar krijg ik antwoord dat ze geen zicht hebben op andere schuldeisers?"

Hartvoordieren
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 mar 2021 11:38

ik heb brief verstuurd! Hoop dat het nu duidelijk wordt en stopt.
Merci voor jullie antwoord!

Terug naar “Andere”