ENGIE/electrabel abnormale eindafrekening 1800 bijbetalen

vleesgeest
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

ENGIE/electrabel abnormale eindafrekening 1800 bijbetalen

#1 , 22 feb 2021 23:59

hoi,

graag had ik bijstand owv het volgende probleem:

- woon sinds 2019 in een huurappartement: ik betaal maandelijkse domicilieren van ongeveer 100 euro. Na 12 maanden volgt de eindafrekening, ik krijg 500 euro terug.

- vandaag krijg ik de eindafrekening van 2020 in de bus: ten eerste zie ik dat mijn voorschot naar 50euro is gegaan ( ik herinner me op dit moment niet of ik deze opdracht heb gegeven) ten tweede: ik moet 1800 euro bijbetalen , ondanks dat mijn verbruik identiek is aan vorig jaar.


Hoe kan dit mogelijk zijn ?

Alle hulp in ten zeerste welkom

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
josciscojos
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 feb 2021 02:09

Misschien toch eens de vorige en huidige eindafrekening doorsturen per Persoonlijk Bericht

Verlaging voorschot van 100 naar 50 euro is vorig jaar doorgevoerd omdat je teveel voorschot betaalde (teruggave van 500euro)

Vriendelijke groeten

CityBird
Berichten: 792

#3 , 23 feb 2021 05:25

Wat is jouw jaarverbruik aan gas en elektriciteit in kWh?

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 23 feb 2021 10:29

Eerste jaar zult u een promotietarief gekregen hebben, tweede jaar zult u het normale tarief moeten betalen.
Dat, gecombineerd met het feit dat uw voorschotten laag waren, resulteert in een hoge eindfactuur.

Zoals hier al gevraagd: kunt u het verbruik doorgeven?

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 feb 2021 09:28

Stap 1 bij zulke fratsen; nagaan van waar de 3 a 4 laatste genoteerde meterstanden vandaan komen (opgenomen via Fluvius, zelf doorgegeven door gebruiker, geschat door energieleverancier...). Zes op de tien keer vind je daar al de oorzaak van de fout

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 feb 2021 12:39

Stap 1 bij zulke fratsen; nagaan van waar de 3 a 4 laatste genoteerde meterstanden vandaan komen (opgenomen via Fluvius, zelf doorgegeven door gebruiker, geschat door energieleverancier...). Zes op de tien keer vind je daar al de oorzaak van de fout
Juist van LennieK
Hier bij ons heeft Fluvius in december 2020 een schatting/raming gemaakt voor het verbruik. Januari 2021 moesten de mensen hun meterstanden doorgeven. Bijna allemaal hadden zij minder verbruik half januari 2021 dan in december 2020 ( meterstanden lager ). Zachte winter en Fluvius had hier mede geen rekening gehouden. Passen nu de meterstanden aan ( daarom laattijdige afrekeningen door energieleveranciers ).

Terug naar “Andere”