Vraag over eindfactuur

aceke
Topic Starter
Berichten: 138

Vraag over eindfactuur

#1 , 28 jan 2021 15:40

Vervolg op viewtopic.php?f=12&t=113499&p=637035#p636962

na lang onderhandelen (en vooral dreigen met juridische stappen) heeft het bedrijf 3 weken geleden de ramen geplaatst.
Het oorspronkelijke wat gevraagd was is wel niet gebeurd:
-ik heb de vloer zelf moeten uitslijpen om te kunnen laten verzinken
-ik heb het plafond zelf moeten afbreken omdat ze het niet wilden afwerken
-gratis vliegenramen zijn niet geleverd.

Voor het vliegenraam had ik een akkoord gegeven voor een meerprijs te betalen van een schuif vliegenraam en een plissé vliegenraam + ik heb een akkoord gegeven om 3 glazen te zandstralen.
Normaal een +/- 400€ meerprijs maar ik heb gezegd dat ik akkoord ga met een eindfactuur van 6000€ + 6% btw omdat ze proper werk hebben afgeleverd (voorschot aan oplichter was 5000€).

Na lang zeuren komen ze af dat ze daar akkoord mee zijn en dat ik 1237€ op hun rekening moet storten en dat ik dan een voldane factuur krijg van 6360€.
Ik heb gevraagd om mij een factuur te sturen met het bedrag van 6000€ voor het leveren en plaatsen van de ramen + 6% btw, dit om achteraf niet in de miserie te komen met garantie.

volgende mail krijg ik van hen:
Ultiem voorstel: hou ermee op, betaal wat je maandag nog wilde betalen en het stopt.
Maandag wilde je de afgesproken meerprijzen zoals vermeld op de opmeting betalen + btw.
Dat was gelijk aan 907 voor plissé en gezandstraald glas + btw 6% op 6000 = 360€
Totaal: 1.267€
BE 65 4582 1438 1196


na mijn vraag volgende mail:
Je stort 1.237 op BE 65 4582 1438 1196 met vermelding “tot slot van alle rekeningen”.
Je krijgt een voldane factuur tbv 6.360€
Case closed.
Afgesproken?


Na alle miserie ben ik hier zeer wantrouwig in en wil ik pas betalen na het ontvangen van een juiste factuur aangezien ze mij vorige week al een factuur hadden gestuurd van 10000€

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
aceke
Topic Starter
Berichten: 138

#2 , 02 feb 2021 12:57

Ik heb nu een factuur gekregen waar opstaat 6000€+6%btw zonder vermelding voorschot. terwijl ik gevraagd had om het voorschot te vermelden. Er staat met de hand oo geschreven dat ik nog 1275€ moet betalen...
Als ik dit betaal, kunnen ze mij dan achteraf het totaal bedrag nog opeisen?

aceke
Topic Starter
Berichten: 138

#3 , 03 feb 2021 14:43

niemand?

Reclame

Sirkii
Berichten: 5395

#4 , 04 feb 2021 12:03

Je bent akkoord met 6000€ plus 6% voor wat geleverd werd? Betaal dan dat bedrag min 5000€. Je kan hopelijk toch bewijzen dat je reeds 5000€ voorschot betaalde? Dan is er toch geen probleem?

aceke
Topic Starter
Berichten: 138

#5 , 04 feb 2021 12:45

Je bent akkoord met 6000€ plus 6% voor wat geleverd werd? Betaal dan dat bedrag min 5000€. Je kan hopelijk toch bewijzen dat je reeds 5000€ voorschot betaalde? Dan is er toch geen probleem?
Ik kan bewijzen dat 5000€ heb gegeven aan de verkoper die de oplichting gedaan heeft dmv mij een valse factuur en rekening nr te geven.
Factuur nr die nu op mijn factuur staat slaat niet op de "valse" offerte nr die ik van de verkoper had gekregen.

freelance
Berichten: 2615

#6 , 04 feb 2021 15:02

Ik heb nu een factuur gekregen waar opstaat 6000€+6%btw zonder vermelding voorschot. terwijl ik gevraagd had om het voorschot te vermelden. Er staat met de hand oo geschreven dat ik nog 1275€ moet betalen...
Als ik dit betaal, kunnen ze mij dan achteraf het totaal bedrag nog opeisen?
Niet TE wantrouwig zijn . Voorstellen firma lijken mij heel redelijk . ( als zij het geld niet kunnen recupereren van hun oplichter , werken ze sowieso al met verlies , maar hebben de werken uitgevoerd om hun goede naam te beschermen ) .
Als er DUIDELIJK op factuur staat : " NOG 1275 euro te betalen " dan is dit een duidelijke erkenning van hunnentwege dat ze alleen nog dat bedrag vorderen . ( met de hand geschreven maakt niets uit ) .
Boekhoudkundig ( naar belastingen en btw toe ) kunnen zij geen voorschot op factuur zetten , omdat ze dit niet ontvangen hebben .

Zet op uw overschrijving : " Tot slot van alle rekeningen " . zoals gevraagd . Dit is een garantie des te meer voor u , dat er verder niets meer zal aangerekend worden .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

aceke
Topic Starter
Berichten: 138

#7 , 04 feb 2021 23:41

Ik heb nu een factuur gekregen waar opstaat 6000€+6%btw zonder vermelding voorschot. terwijl ik gevraagd had om het voorschot te vermelden. Er staat met de hand oo geschreven dat ik nog 1275€ moet betalen...
Als ik dit betaal, kunnen ze mij dan achteraf het totaal bedrag nog opeisen?
Niet TE wantrouwig zijn . Voorstellen firma lijken mij heel redelijk . ( als zij het geld niet kunnen recupereren van hun oplichter , werken ze sowieso al met verlies , maar hebben de werken uitgevoerd om hun goede naam te beschermen ) .
Als er DUIDELIJK op factuur staat : " NOG 1275 euro te betalen " dan is dit een duidelijke erkenning van hunnentwege dat ze alleen nog dat bedrag vorderen . ( met de hand geschreven maakt niets uit ) .
Boekhoudkundig ( naar belastingen en btw toe ) kunnen zij geen voorschot op factuur zetten , omdat ze dit niet ontvangen hebben .

Zet op uw overschrijving : " Tot slot van alle rekeningen " . zoals gevraagd . Dit is een garantie des te meer voor u , dat er verder niets meer zal aangerekend worden .
Ok, bedankt voor de info.

Terug naar “Andere”