stookolie

testelt
Topic Starter
Berichten: 64

stookolie

#1 , 16 jan 2021 19:54

ga mijn probleem hier terug eens aankaarten. Mijn inmiddels exbaas heeft hier stookolie laten leveren. op de leveringsbon staat zijn naam ook naam bedrijf. Nu heeft hij die zogezegd niet betaald en een factuur op mijn naam laten maken bij de stookolieleverancier. Deze beweert nu dat hij bij mij geleverd is en ik die moet betalen. Dit wil dus zeggen dat ik bij eender wie op mijn naam kan stookolie laten leveren op mijn naam. Ik moet deze dan niet betalen maar wel wie de levering heeft gekregen. Nu heb ik van zijn advocaat een eerste aanmaning gekregen +70 € kosten
Kan dit zomaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 16 jan 2021 20:09

Is die stookolie nu wel of niet bij u geleverd, niet op te maken uit uw vraag....

"Deze beweren nu dat hij bij mij geleverd is en ik die moet betalen. Dit wil dus zeggen dat ik bij eender wie op mijn naam kan stookolie laten leveren op mijn naam .Ik moet deze dan niet betalen maar wel wie de levering heeft gekregen ."
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

testelt
Topic Starter
Berichten: 64

#3 , 16 jan 2021 20:23

toen ik thuis kwam stak er leverbon in de brievenbus .ik kan het niet controleren of hij effectief is geleverd.Maar dat doet er toch niet toe of deze is geleverd of niet .IK zelf heb nooit stookolie besteld . Dus ik kan wettelijk stookolie op jouw adres laten leveren op mijn naam . Ik moet deze toch niet betalen . als ik het zo bekijk maar als dat zo is ga ik iedereen die mij niet aanstaat stookolie laten leveren

Reclame

testelt
Topic Starter
Berichten: 64

#4 , 16 jan 2021 20:57

zal mijn vraag anders stellen. Wie moet betalen. Diegene waar geleverd wordt of Diegene die iets bestelt

LeenW
Berichten: 12836

#5 , 16 jan 2021 21:07

Geef het volledige verhaal eens, anders wordt het moeilijk.

testelt
Topic Starter
Berichten: 64

#6 , 16 jan 2021 21:29

Mijn (exbaas) had voor mij stookolie besteld ter compensatie van overuren . Toen ik een paar dagen later thuis kwam stak er de leveringsbon in mijn adres met zijn gevens op bvba ..... .Na discutie die bleef aanhouden ben ik daar op staande voet vertrokken .direkt erna kreeg ik een factuur permail op 12/11/2019 op mijn naam toegestuurd dit 1 maand na betalingsdag(10/10 2019) Nooit heb ik tussen de dag van factuur ook maar 1 aanmaning gehad .Tot deze week er een brief van advocaat stookolieleverancier in de bus stak dat ik moest betalen .Maar ikzelf heb nooit stookolie besteld

freelance
Berichten: 2615

#7 , 17 jan 2021 01:03

Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#8 , 17 jan 2021 12:03

Als die stookolie effectief is geleverd dan moet je die betalen.
U laten veroordelen tot het betalen ervan gaat u oneindig meer kosten.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 17 jan 2021 12:53

En hoe betaalt hij dan uw overuren? Mogelijks zwarte overuren?

LeenW
Berichten: 12836

#10 , 17 jan 2021 13:04

De vraag zal inderdaad zijn hoe officieel dit allemaal is vastgelegd?

In principe betaalt de opdrachtgever.

lukasi
Berichten: 1144

#11 , 17 jan 2021 15:39

wat een gesjoemel

testelt
Topic Starter
Berichten: 64

#12 , 17 jan 2021 18:31

Ja dat was zogezegd als belastings voordeel voor mij en ook voor hem .Toen hij geleverd werd vroeg ik wat ik moest betalen 0.48 cent vertelde hij .maar door met iemand van ander bedrijf te spreken had ij nagekeken want vond dat duur .en na opzoeking in de grafieken is ijn prijs 15cent boven de wettelijke verkoopsprijs . Dus had mail gedaan naar die leverancier met de vraag. Op die 2/10 hebben jullie geleverd op (mijn adres) voor de firma (......) hoeveel was de prijs .Hij reageerde Op die dag hebben wij geleverd bij (grondwerken ...) en de prijs was 0.48..Dit is volgens mij ook een goed bewijs voor mij
op leverbond staat ook zijn naam adres vermeld enkel mijn straatnaam en dorp

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#13 , 17 jan 2021 19:49

Bewijs tegen u want u hebt de ontvangst van de stookolie bevestigd!!!
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

gert_v
Berichten: 86
Juridisch actief: Nee

#14 , 17 jan 2021 23:12

Raar verhaal. Eerst weet u van niets. Daarna is het ter compensatie van overuren, en nog even later zegt u dat u zelf vraagt wat u moet betalen... Waarom erover beginnen onderhandelen als u zogezegd van niets wist?
Laatst gewijzigd door gert_v op 17 jan 2021 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.

gert_v
Berichten: 86
Juridisch actief: Nee

#15 , 17 jan 2021 23:13

En in een ander topic zegt u dat het al jaren zo gaat. Waarom dan nu uit de lucht komen vallen?

Terug naar “Andere”