Geannuleerde bestelling terugbetaald en toch geleverd

Havik21
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Geannuleerde bestelling terugbetaald en toch geleverd

#1 , 12 jan 2021 19:38

Ik had op 18/12/20 een online bestelling geplaatst met de hoop dit nog voor de feestdagen te ontvangen.
Op website stond geen leveringstermijn, enkel dat het druk was.
Omdat ik geen antwoord kreeg wanneer ik mijn bestelling kon verwachten, stelde ik 24/12/20 de vraag of ik mijn bestelling nog kon annuleren zolang ik geen bericht zou krijgen dat bestelling werd verzonden.
De winkel heeft mijn bestelling diezelfde dag 24/12/20 nog geannuleerd en mijn geld zou worden teruggestort.
Op 28/12/20 heb ik de terugbetaling ontvangen en op diezelfde dag werd ook het geannuleerde pakket bezorgd.
Hierop heb ik de firma ingelicht dat het geannuleerde pakket toch bezorgd werd.
Volgens de firma moet ik het pakket nu betalen of het nodige doen om het voor retour terug aan hun te bezorgen. De retourkosten zouden mij dan achteraf wel terugbetaald worden.
Zijn dit de enige mogelijkheden of kan ik vragen dat zij het pakket voor retour komen ophalen na afspraak? Of valt dit onder een ongewenste levering waar ik zelfs niks voor moet doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 12 jan 2021 19:48

Het lijkt me dat tussen 24 en 28/12 toch voldoende tijd was voor het bedrijf om de verzending te stoppen. (25/12 was een vrijdag, dus dat kon stopgezet worden) In mijn opinie is de annulering voldoende ruim op tijd gebeurd en lag het probleem dus eerder intern bij het bedrijf. In dat opzicht heeft u dan een product ontvangen dat u niet besteld heeft. Het bedrijf zou dan zelf actie moeten ondernemen om het product terug te halen (dacht ik toch).

Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jan 2021 20:25

Het lijkt me dat tussen 24 en 28/12 toch voldoende tijd was voor het bedrijf om de verzending te stoppen. (25/12 was een vrijdag, dus dat kon stopgezet worden)
25/12 was natuurlijk toevallig ook Kerstmis. Tussen 24/12 en 28/12 zat alleen een lang weekend.

Het lijkt me dat de leverancier op geen enkel punt onredelijk is geweest. Stuur dat gewoon terug en laat hem de verzendkosten terugbetalen.

Reclame

Havik21
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 jan 2021 09:16

Het lijkt me dat de leverancier op geen enkel punt onredelijk is geweest. Stuur dat gewoon terug en laat hem de verzendkosten terugbetalen.
De firma heeft de bestelling zelf geannuleerd. Ik heb enkel geïnformeerd naar leveringsdatum en of het mogelijk was om bestelling te annuleren zolang ik geen bericht had gekregen dat verzending werd verstuurd. Als men mij had laten weten dat verzending bijna klaar was om verzonden te worden, moest het zelfs niet geannuleerd worden.

Het pakket moet teruggezonden worden naar een adres in Nederland. Moet ik nu alle kosten voorschieten in de hoop dat ze mij dit terugbetalen of kan ik vragen dat ze mij een label sturen wat ik zelf moet printen en op pakket moet plakken?

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#5 , 14 jan 2021 09:46

Dit is geen ongewenste levering.

Als u denkt dat het bedrijf de postkosten niet zal terugbetalen, zal u met het bedrijf moeten onderhandelen om tot een regeling te komen (bijvoorbeeld een op voorhand betaald label).
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Terug naar “Andere”