facturen buitenschoolse opvang

tnt007
Topic Starter
Berichten: 50

facturen buitenschoolse opvang

#1 , 03 jan 2021 18:04

Er komen ineens een factuur binnen voor mijn plusdochter. De facturen dateren van 8 jaar geleden... Het zou gaan om schoolfacturen buitenschoolse opvang. dus na de school was de moeder nog niet terug van het werk. Aangezien het 8 jaar geleden is en dit over relatief kleine bedragen gaat, komt er nu een brief aan met een zeer groot bedrag 800 €. Er zou jaren geen enkele factuur betaald zijd wat de moeder ten stelligste ontkent.

Na 8 jaar is dit niet zo éénvoudig. Er is welgeteld 1 AS verstuurt naar een verkeerde persoon en een verkeerd adres, ongelofelijk maar waar. deze is uiteraard naar de schuldeiser teruggekomen. De post kan nu éénmaal niet toveren.

Uiteraard is het zeer moeilijk om na te gaan, wanneer de dochter in de studie was en al dan niet een drankje nam. Om het nog onoverzichtelijker te maken: is die buitenschoolse opvang ondertussen door iemand overgenomen dewelke deze nu deze facturen claimt. Volgens mij is de éénjarige verjaring van toepassing zoals een schoolfactuur. Als je iets niet hebt betaald, dan betaal je dit, maar de éénvoudigste manier zou zijn om verjaring in te roepen. Deze factuur heeft volgens de raadsman van de tegenpartij niks met een schoolfactuur ook al staat de naam van de school er wel degelijk op.


Graag advies, alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jan 2021 18:43

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

eylis
Berichten: 8840

#3 , 03 jan 2021 19:24

Vraagje: de kinderopvang is door een andere persoon overgenomen. Kan deze persoon dan ook facturen van de vorige uitbater claimen? Dat lijkt me boekhoudkundig eigenaardig. Maw: neem je bij een overname ook de vorige boekhouding mee over, of start je met een nieuwe lei?

Reclame

tnt007
Topic Starter
Berichten: 50

#4 , 03 jan 2021 21:10

@ Marcus: de link dat je hebt doorgestuurd is m.b.t. echtscheiding.
ik zoek vooral de verjaringstermijn van deze "schoolfactuur".

De raadsman beschouwd dit niet als een schoolfactuur (verjaring 1 jaar) maar als een zakelijke overeenkomst.

@ Eylis.
De school is een bekende school bvb Don XX. De tijd na school (na 15u30) is er "opvang" voorzien in de school met naam Y Don XX. Deze VZW is blijkbaar begin dit jaar overgenomen door Z. De raadsman van Y Don XX is blijkbaar dezelfde van Y en eist deze nu terug.

Aangezien er geen enkele AS is wil ik er mij niet te veel van aantrekken, maar mischien vergis ik mij. Er zijn wel bewijzen dat een gedeelte van bepaalde facturen niet kunnen. bvb een geregistreerde aanwezigheid op een moment dat iemand meer dan 10.000 km verder is (afgestempelde visa).

Terug naar “Andere”