Aanhangwagen 18 maand oud as stuk ( geen wisselstukken meer )

Luc 1973
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aanhangwagen 18 maand oud as stuk ( geen wisselstukken meer )

#1 , 28 dec 2020 17:06

Hallo iedereen,

We hebben een nieuwe aanhangwagen aangekocht 18 maanden geleden.
Er is 1 van de 2 aandrijf assen die stuk zijn (valt niet onder garantie wat echter volkomen normaal is)
Leverancier kan deze zelfde assen niet meer leveren en verwacht dan dat ik de 2 assen op mijn kosten vervang !!!!
Daarbovenop zijn de assen die ze nu leveren en plaatsen van veel mindere kwaliteit !!!!
Ik vraag jullie mening maar vind dit echt niet kunnen op materiaal dat nog maar 18 maanden is.

Graag jullie mening en wat zijn de stappen die ik moet doen.
Vriendelijk bedankt en een zeer goed eindejaar en een beter 2021 xxxx

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 28 dec 2020 17:35

wat staat er in de garantie voorwaarden?

bosprocureur
Berichten: 6858

#3 , 28 dec 2020 17:38

Voor een bedrijf gekocht ?

Is er op de tweedehandsmarkt, in hergebruik, een gepast wisselstuk te vinden? Uw garagist kan u misschien hierbij helpen.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5414

#4 , 28 dec 2020 18:30

Is dit een 750kg aanhangwagen die (zwaar overladen werd ?) Ws is dat de reden van weigering van waarborg.

Voor auto s moeten onderdelen 10 tot 20 jaar leverbaar zijn (niet zeker qua aantal jaren) doch ws geldt dit niet voor aanhangwagens.

Over welk bedrag spreken we? En wat was de nieuwprijs van de aanhanger ?

lukasi
Berichten: 1145

#5 , 28 dec 2020 18:50

Denk dat je deze 2de hands hebt gekocht want bij nieuwe na 2 jaar geen assen meer lijkt me onmogelijk.
Mijn remorquen zitten tussen de 25 en de 20 jaar en daar kan ik nog assen, dessels en bandjes voor vinden bij mijn handelaar.

jef007
Berichten: 1683

#6 , 28 dec 2020 20:59

handelaar? particulier?

KJ86
Berichten: 2663

#7 , 29 dec 2020 10:05

Ik veronderstel dat de achteras metaal is en metaal kan je bewerken (verstevigen, buigen, lassen). Veel zaken zijn peanuts voor een metaalbewerker (stielman) maar onoverkomelijk voor garagisten/handelaars.

Garagist moet van alles iets kunnen, maar kan onmogelijk van iets specifiek alles kunnen.

LeenW
Berichten: 12839

#8 , 29 dec 2020 11:54

U zegt zelf dat het niet onder garantie valt, wat verwijt u de verkoper dan?

Terug naar “Andere”