Handmatige aanpassing huurcontract bestelwagen

dija
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Handmatige aanpassing huurcontract bestelwagen

#1 , 23 dec 2020 09:59

Op 21 december hebben bij een Hubo winkel een bestelling geplaatst voor klusmateriaal. Aangezien dit te groot was om te vervoeren in onze wagen hebben we ook een bestelwagen gereserveerd. Deze is gratis voor 30km en maximaal 2 uur ( https://www.hubo.be/nl/diensten/bestelwagen.html ).

In de algemene voorwaarden waar ik mee akkoord ben gegaan bij de bestelling en reservering ( https://www.hubo.be/content/dam/hubo/al ... 3-2020.pdf ) staat in artikel 13.3:
De bestelwagen wordt gratis verhuurd en dit voor maximaal 30 kilometer en 2 uren.
Indien de bestelwagen te laat wordt terug gebracht, zal een vergoeding van 40 euro
per uur worden aangerekend. Indien het aantal toegelaten kilometers wordt
overschreden, zal een vergoeding van 0,50 euro per kilometer worden aangerekend


Aangezien we een eind van de dichtsbijzijnde winkel wonen, was de extra km vergoeding een kost die we mee ingerekend hadden. Bij het ondertekenen van het huurcontract heeft men verder geen uitleg of verduidelijking gegeven en heb ik niets abnormaal gemerkt bij het (snel) doorbladeren.

Bij terugkomst blijkt dat er een handmatige aanpassing gedaan is aan het huurcontract waarbij de extra km prijs van 0.5 euro naar 5 euro is gewijzigd. Aangezien we in totaal 70km afgelegd hebben gaat het met 40km extra dus ineens over 200 euro ipv. 20. De mensen van Hubo beweren dat dit al aangepast was voordat het ondertekend is (en dus rechtsgeldig). Zij blijven bij hun standpunt dat de prijs van 200 euro correct is en dat wij het contract beter hadden moeten nalezen. Aangezien we het niet eens konden worden, is er 200 euro van de 250 euro waarborg gehouden. Bij het ondertekenen van de teruggave heb ik naast mijn handtekening de tekst 'onder voorbehoud' geplaatst aangezien ik niet akkoord was.

  • De prijs van 5 euro/km is ons niet gecommuniceerd en staat ook nergens aangegeven in de winkel. In de algemene voorwaarden staat 0.5 euro/km.
  • Men heeft ons geen duplicaat van het huurcontract meegegeven waardoor we ook niet kunnen aantonen of die wijziging al gebeurd was op het moment van ondertekenen.
  • De handmatige aanpassing is niet geparafeerd door mij of verhuurder

Is er een juridische grond om toch te eisen dat de prijs van 0.5 euro/km wordt aangerekend?


Alvast bedankt,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 23 dec 2020 11:43

Heeft u dit huurcontract in tweevoud meegekregen, en stond die wijziging ook op het exemplaar dat u mee had?

dija
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 dec 2020 12:43

Heeft u dit huurcontract in tweevoud meegekregen, en stond die wijziging ook op het exemplaar dat u mee had?
Moest dat zo zijn, lijkt er mij geen punt van discussie.

Helaas in dit geval:
  • Men heeft ons geen duplicaat van het huurcontract meegegeven waardoor we ook niet kunnen aantonen of die wijziging al gebeurd was op het moment van ondertekenen.
  • De handmatige aanpassing is niet geparafeerd door mij of verhuurder

Moest dit nog een verschil maken: Ik heb enkel de laatste pagina gehandtekend van het huur contract. De handmatige aanpassing staat op een ander blad.

Reclame

jef007
Berichten: 1679

#4 , 23 dec 2020 13:10

5 euro per km ??

wat dat een rolls royce met gouden stuur?

schandelijk van Hubo!

Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 dec 2020 13:29

De voorwaarden staan momenteel nog steeds ongewijzigd op hun site. Zorg dat je hier bewijs van hebt.

Een aanpassing van 0,50 naar 5,00 euro is geen normale prijsaanpassing, waarbij online de oude versie nog is blijven staan. Daar kan je nog begrip voor hebben. Hier is 1 van de 2 versies pertinent fout.

Bij transportkosten is alles tussen 0,50 en 1,00 euro per kilometer tegenwoordig courant. Meer is regelrechte afzetterij.

H*** is een franchise organisatie. Aarzel niet om het hoofdkantoor te contacteren en te eisen met een regioverantwoordelijke contact te hebben. Die zal gevoeliger zijn voor slechte reclame dan een lokale zelfstandige die een extra cent verdiend heeft.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#6 , 23 dec 2020 13:50

No way dat een rechtbank hierin zou meestappen; dit is puur bedrog.

Stuur mij gerust een persoonlijk bericht voor verdere stappen.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

LeenW
Berichten: 12824

#7 , 23 dec 2020 14:26

Handmatige toevoegingen aan een contract zijn niet bewijskrachtig, u moet de factuur zeker protesteren. En inderdaad de hoofdzetel kan hier mogelijk tussenkomen.

Terug naar “Andere”