teruggave goederen na relatiebreuk

Nick013
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

teruggave goederen na relatiebreuk

#1 , 14 dec 2020 20:51

beste,
een 2-tal jaar geleden ben ik bij mijn vriendin ingetrokken. Ik heb voor haar een aantal spullen gekocht zoals frigo, kasten ed waarvan ik nog wel de betalingsbewijzen heb maar niet de facturen. Jammer genoeg is de relatie op de klippen gelopen en ik vroeg mij nu af wat ik moet doen om deze spullen te recupereren. Zij beweert dat het cadeau's zijn die ze niet hoeft terug te geven..
Alvast bedankt voor jullie hulp.

MVG Nick013

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 14 dec 2020 22:38

Als u niet onder het wettelijk huwelijks of samenlevings stelsel stond , en/of niets op papier hebt die aantoont dat de goederen van u waren , of dat vriendin deze zou terugbetalen ; dan zijn het inderdaad cadeaus .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 14 dec 2020 22:39

Ik heb voor haar een aantal spullen gekocht ...
Cadeaus dus
Je schrijft het zelf zo ...

En waarvan u ook geen facturen op uw naam heeft om uw eigendom aan te tonen...

Reclame

Nick013
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 dec 2020 18:21

Dus als ik het goed begrijp kan ik mijn spullen terugkrijgen als ik de facturen kan voorleggen? De betalingsbewijzen van de bank zijn dus niet voldoende..?

Thomas_A
Berichten: 2321
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 dec 2020 18:26

Dat is niet wat hierboven gezegd is. Ook als je facturen kan voorleggen, kunnen het net zo goed cadeaus zijn.

Als het ook als cadeau bedoeld was indien de relatie niet was stukgelopen, kan je daar niet achteraf op terugkomen.

Terug naar “Andere”