Geld geleend, maar krijg dit niet terug. We zijn 6,5 jaar verder.

Jeroen1357
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

Re: Geld geleend, maar krijg dit niet terug. We zijn 6,5 jaar verder.

#16 , 06 dec 2020 01:03

Wat me nu ook net te binnen schiet, volgens mij is er nergens zwart op wit dat ik hem zoveel geld heb gegeven en dat ik meer geld zou terug krijgen. Dus ik kan toch nooit aangeklaagd worden voor zwart geld? Ik zou het eens moeten nakijken. Maar anders kan er toch gewoon gezegd worden dat ik al dit geld gewoon geleend heb aan hem. En het feit dat hij bevestigd dat ik dat hij dit moet geven, dan is dit toch genoeg bewijs?

Of zie ik dit verkeerd?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2323
Juridisch actief: Nee

#17 , 06 dec 2020 06:19

Als u tijdens een rechtszaak ook zo ineens uw argumentatie gaat veranderen, zal er toch ook met de wenkbrauwen worden gefronst.

U heeft alles samen zelfs geen geld verloren, misschien kan u met aandringen en dreigen nog een paar keer 200 euro terugkrijgen. Het verstandigste is om het daarna te laten rusten. De kans dat u effectief meer terugkrijgt dan het u zelf gaat kosten, is klein.

Laat leningen verstrekken over aan banken. Die maken een correcte risico inschatting en vertalen dit naar een rentevoet, en weten hoe dit terug te vorderen. U kan er weinig mee winnen en veel verliezen, geen goede investering van uw spaargeld.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 06 dec 2020 09:22

Wat is dat toch steeds weer met dat berichtjes sturen?

Reclame

Jeroen1357
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#19 , 06 dec 2020 15:20

Als u tijdens een rechtszaak ook zo ineens uw argumentatie gaat veranderen, zal er toch ook met de wenkbrauwen worden gefronst.

U heeft alles samen zelfs geen geld verloren, misschien kan u met aandringen en dreigen nog een paar keer 200 euro terugkrijgen. Het verstandigste is om het daarna te laten rusten. De kans dat u effectief meer terugkrijgt dan het u zelf gaat kosten, is klein.

Laat leningen verstrekken over aan banken. Die maken een correcte risico inschatting en vertalen dit naar een rentevoet, en weten hoe dit terug te vorderen. U kan er weinig mee winnen en veel verliezen, geen goede investering van uw spaargeld.

Ik verander mijn argumenten niet, er schoot mij gewoon dit net binnen. Ik heb ook gewoon mijn verhaal geschreven en was dit ook vergeten te melden. Plus als dit ooit tot een rechtszaak zou komen, dan zal ik me ook zeer goed voorbereiden en geen aanpassingen maken aan mijn verhaal.

Ik weet dat ik ook heel blij mag zijn dat ik al zeker geen verlies heb geleden. Maar dat wil niet zeggen dat ik dit zo wil laten.
Dat is de reden ook waarom ik mijn vraag hier stelde, omdat ik niet weet wat mijn rechten zijn enzovoort.

Dit ging ook niet over een lening. Maar eerder dat we auto's opkochten, hij restaureerde die en hij verkocht die en ik kreeg mijn inzet en deel van de winst terug.
Maar door dat dit nergens vermeld is, zou het bij de rechtbank wel bezien worden als lening en niet als zwart geld (Dit neem ik toch aan).
Ik heb mijn lesje ook geleerd en zal nooit zomaar geld lenen of met zo een dingen bezig houden en al heel zeker niet zonder contract. Dit is mijn grote fout geweest. Maar ik vertrouwde hem.

Uiteindelijk door de winst dat ik nog gemaakt heb, heb ik uiteindelijk toch nog een goede investering gemaakt, want zoveel zou ik niet gekregen hebben als interest op de bank.

Jeroen1357
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#20 , 06 dec 2020 15:22

Wat is dat toch steeds weer met dat berichtjes sturen?
Ik zie niet in wat hier mee verkeerd is?
Het was een collega / kameraad dus dit werd hiervoor ook al gedaan. Dus lijkt me ook niet raar dat er berichtjes worden verstuurd.

De reden waarom ik liever dit doe dan bv. te bellen, is dat ik ook altijd bewijs heb van wat ik gestuurd heb, maar al zeker van wat hij verstuurd. Wat via de telefoon wordt gezegd heb ik niet als bewijs.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#21 , 06 dec 2020 19:40

Berichtjes; bellen; Wat is er mis met een aangetekend schrijven? Als je ooit zaak ooit voor een rechtbank wil brengen, sta je nog NERGENS

Jeroen1357
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#22 , 07 dec 2020 15:47

Berichtjes; bellen; Wat is er mis met een aangetekend schrijven? Als je ooit zaak ooit voor een rechtbank wil brengen, sta je nog NERGENS

Hier is zeker niks mis mee.
Maar ik wou het eerst nog altijd op een gewone manier proberen op te lossen. Desalniettemin zou een aangetekend schrijven ook niks uithalen, als ze nu niet betalen, zullen ze dan ook niet betalen. Echter heb ik dan wel het bewijs. Maar volgens mij heb ik dit nu ook. Al zal een aangetekend schrijven zowizo sterker in het dossier zijn.

Maar dat is dus ook de reden waarom ik het hier vraag, zoals je nu zegt dat ik beter een aangetekend schrijven verstuur.

Terug naar “Andere”