verzending met Bpost naar Bol.com

Joked
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

verzending met Bpost naar Bol.com

#1 , 27 nov 2020 14:59

Ik verkoop producten op Bol.com. (dropshipping)
Ik stuur daartoe een grote doos op naar Bol.com met mijn producten. Zij leggen die in hun magazijn. Na verkoop, handelen zij alles af.
Ik zond op 03/11/2020 weer zo'n grote doos naar Bol.com met Bpost.
Ik verzeker deze dozen telkens tot een waarde van 500 euro.
Nu is Bpost deze doos verloren.
Nu komt het grote probleem: Bol.com weigert het formulier te ondertekenen waarop ze bevestigen dat deze zending hen nooit bereikte.
Zonder dit getekend formulier kan ik geen schadeklacht indienen bij Bpost.
Wat natuurlijk heel stom is, want ik verzekerde mijn zending.
Ik zit hiermee helemaal vast.
Welke stappen kan ik hierin zetten?
Dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 27 nov 2020 15:15

Wat is de reden dat ze weigeren?

Joked
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 nov 2020 15:48

Letterlijk: Echter, we hebben hier geen procedures voor ingericht en zijn er tevens nog niet over uit wie nu de aangewezen persoon zou moeten zijn om zulke formulieren te ondertekenen. Het staat bij logistiek op de agenda om hier voor de toekomst nader naar te kijken, maar voor nu kunnen we de partner helaas niet van een ondertekende verklaring voorzien.

Reclame

LeenW
Berichten: 12813

#4 , 27 nov 2020 15:49

Dan is de beste raad blijven bellen en mailen.

Ik vermoed dat zij niets te verliezen hebben aangezien ze u pas moeten betalen als er echt iets gekocht wordt door de eindgebruiker?

Joked
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 nov 2020 15:52

Inderdaad, dat klopt.

LYNX XX
Berichten: 2497
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 nov 2020 16:46

Heeft u de algemene voorwaarden van dropshipping bij Bol.com al eens doorgenomen ?
Het zou mij heel erg verbazen dat Bol.com niet correct handelt.
Persoonlijk ben ik als vaste klant bij Bol.com meer dan 100 % tevreden.

Als verzender van het pak bent u verantwoordelijk dat de zending bij Bol.com aankomt. Verzekerd en Bpost ( kennende ) ???

Kijk uw overeenkomst met Bol.com na. Zij hanteren uitgebreidere garantie, retour regels dan opgelegd. Zijn enorm klantvriendelijk en bereid om problemen op te lossen en niet op de lange baan te schuiven.

LeenW
Berichten: 12813

#7 , 27 nov 2020 16:53

Heeft u de algemene voorwaarden van dropshipping bij Bol.com al eens doorgenomen ?
Het zou mij heel erg verbazen dat Bol.com niet correct handelt.
Persoonlijk ben ik als vaste klant bij Bol.com meer dan 100 % tevreden.

Als verzender van het pak bent u verantwoordelijk dat de zending bij Bol.com aankomt. Verzekerd en Bpost ( kennende ) ???

Kijk uw overeenkomst met Bol.com na. Zij hanteren uitgebreidere garantie, retour regels dan opgelegd. Zijn enorm klantvriendelijk en bereid om problemen op te lossen en niet op de lange baan te schuiven.
Klanten goed behandelen is iets anders dan leveranciers goed behandelen. Of wie denkt u dat de dupe is van die uitgebreidere garantie en retour regels? Ze schuiven dat gewoon door naar TS en andere leveranciers.

LYNX XX
Berichten: 2497
Juridisch actief: Nee

#8 , 27 nov 2020 17:09

Heeft u de algemene voorwaarden van dropshipping bij Bol.com al eens doorgenomen ?
Het zou mij heel erg verbazen dat Bol.com niet correct handelt.
Persoonlijk ben ik als vaste klant bij Bol.com meer dan 100 % tevreden.

Als verzender van het pak bent u verantwoordelijk dat de zending bij Bol.com aankomt. Verzekerd en Bpost ( kennende ) ???

Kijk uw overeenkomst met Bol.com na. Zij hanteren uitgebreidere garantie, retour regels dan opgelegd. Zijn enorm klantvriendelijk en bereid om problemen op te lossen en niet op de lange baan te schuiven.
Klanten goed behandelen is iets anders dan leveranciers goed behandelen. Of wie denkt u dat de dupe is van die uitgebreidere garantie en retour regels? Ze schuiven dat gewoon door naar TS en andere leveranciers.
Leen Bol.com neemt zijn regels omtrent garantie en retouren zeer ernstig. Van deze voorwaarden moet TS zeker op de hoogte zijn vooraleer zulke avonturen begint. Afspraken ?? Hij is de leverancier van de producten. Bol is het platform van de verkoop. Leveranciers kennen toch de uitgebreide garantie en retour regels van Bol.com op voorhand. En Bol.com is er zeer streng op tov leveranciers om tegemoet te komen aan de service en klantvriendelijkheid tov hun klanten, waarvan zij moeten leven.
En wat Bpost betreft : hoeveel pakken gaan er verloren bij hun : zowel voor klanten als leveranciers ? Sommigen verdwijnen bij Bpost of belanden ergens in ...

Deze week hebben Hema en Bol.com een ganse vrachtwagen pakketten terug meegenomen omdat Bpost ze niet aankan.

TS aanraden eens van verzendingsbedrijf te veranderen? Of andere dropshipping instantie ? Of zelf verkopen online, maar dan zal hij zelf stock moeten aanleggen en de nodige kosten.

TS en wat met track and trace ?
En in deze Covid-19 drama periode, is alles mogelijk.

https://www.frama.be/pdf/voorwaarden/bpost_nl.pdf

Terug naar “Andere”