Aanbieding inruilactie

KoningKoe
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Aanbieding inruilactie

#1 , 26 nov 2020 20:13

Hallo allen,

Ik ontving vandaag een mail van een webshop waar ik in het verleden iets heb gekocht dus in het klantenbestand zit. Deze ging over volgende actie:
https://aios.be/freertx3080
Indien ik dit artikel ga inleveren ga ik ervan uit dat ik een soort garantie krijg, wat moet ik hier allemaal in terugvinden?
Het verhaal is geloofwaardig en de webshop heeft goede recensies en bestaat al meer dan 10 jaar.

tl;dr Ik geef hen nu een artikel en verwacht dat wanneer ze terug stock binnenkrijgen van een nieuw artikel dit hiervoor in de plaats krijg. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik niet genaaid word?

Als er nog vragen zijn over de inhoud kan ik deze beantwoorden.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 26 nov 2020 21:01

Ik ken die winkel, die zijn wel te vertrouwen normaal gezien.
Maar dat terzijde.

Zorgen dat je alles schriftelijk vast legt, begin dus met die pagina af te drukken.
Zij sturen een label op naar jou om de kaart te kunnen versturen, dus je gaat sowieso al contact moeten opnemen met hun.
Dan heb je ook bewijs.

Aangezien die GPU bij hun al gekocht is, ben je ook al gekend bij hun, niet?

KoningKoe
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 nov 2020 22:49

Ik heb de GPU in kwestie elders gekocht, ik heb de aanbieding via mail ontvangen dus ik zal wellicht ooit bij hen iets aangekocht hebben. Ik ga ervan uit dat de mail bijhouden voldoende is? Hierin staat exact hetzelfde als op hun website.

Ik heb hen alvast een mailtje gestuurd dat ik interesse heb en zal bij voorkeur gewoon naar daar rijden en de GPU zelf overhandigen, mijn vertrouwen in pakketdiensten en hun vermogen om goederen te transporteren zonder hieraan schade aan te richten is beperkt.

Als zij mij na het overhandiging een document bezorgen met hierop dat ze de GPU hebben ontvangen in werkende staat en dat dit voor deze inruilaktie is kan er mij niets ontnomen worden?

Reclame

KoningKoe
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 nov 2020 00:14

Na het nogmaals doorlezen van de mail en voorwaarden lees ik inderdaad dat het enkel om kaarten gaat die bij hun zijn aangekocht. Dus normaal zou ik hiervoor niet in aanmerking komen, toch raar dat ik van hen naar mijn weten nooit eerder advertenties heb ontvangen via mail.

Ik wacht maar af of ze al dan niet reageren.

OT: Kan je je reacties op dit forum niet wijzigen nadat een bepaald hoeveel tijd verstreken is?

Terug naar “Andere”