Facturatie gelinkt aan mijn e-mail

E.h.
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Facturatie gelinkt aan mijn e-mail

#1 , 21 nov 2020 09:45

Mijn ex partner heeft een nieuw abonnement afgesloten en alle facturaties ed. Op mijn e-mailadres laten registreren.
Het abo zelf staat op zijn naam.
Ik heb gelijk met de klantendienst gebeld en deze zeggen dat ze me wel zullen schrappen maar eerst ook contact met hem zullen opnemen ter controle van de gegevens omdat ik de persoon wel ken...
Kan ik hier voor in de problemen komen aangezien zijn facturen nu wel bij mij terecht komen en zijn registratie?
Wat zijn eventuele stappen die ik nog kan nemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38595

#2 , 21 nov 2020 09:50

Zeg aan uw ex dat dat direct moet gewijzigd worden of dat u dat anders zal doen met alle gevolgen van dien. Als er een goed contact is kan dat toch geen probleem zijn?


Geef het juiste adres door aan die firma en vraag hen u niet meer lastig te vallen.

E.h.
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 nov 2020 10:00

Dat is net het probleem dat we totaal geen goede communicatie hebben.
We zijn ook al 7jaar uiteen , hebben wel dochter samen maar als ik die ophaal laat hij ze vanop een afstand aanlopen en maakt dat hij terug in zijn auto zit en doorrijd...
Al onze communicatie loopt via het gerecht.
Totaal niet ideaal dus 😂
Het is nu op de afgelopen maanden niet het enige dat hij me nu flikt...
Dus ik wil ook wel bij dit zeker zijn dat er voor mij geen gevolgen aan zijn dat hij mijn e-mailadres na al die jaren ook eigenlijk opgeeft
En of dit zelfs strafbaar is dat iemand zonder jou toestemming je mailadres voor zo’n doeleinden opgeeft?

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 nov 2020 10:16

Alle facturen terug sturen naar afzender met vermelding van zijn naam en adres.
Staan facturen op zijn naam ?
Ook al die begunstigden van die facturen aanschrijven/mailen dat de facturen, abonnementen niet van u zijn, en ze uw ex moeten lastigvallen en laten betalen.

Direct ander email adres aanmaken of instellen. Het huidige schrappen.

E.h.
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 nov 2020 10:26

Alle facturen terug sturen naar afzender met vermelding van zijn naam en adres.
Staan facturen op zijn naam ?
Ook al die begunstigden van die facturen aanschrijven/mailen dat de facturen, abonnementen niet van u zijn, en ze uw ex moeten lastigvallen en laten betalen.

Direct ander email adres aanmaken of instellen. Het huidige schrappen.
Facturen staan op zijn naam , wel allemaal gelinkt naar mijn e-mail zelfs het accountnummer staat op mijn e-mailadres geregistreerd kon Proximus mij zeggen.
Aangezien al de Facturatie digitaal zijn aangevraagd zullen ze dus ook enkel via mij terecht komen.
Ik kon geen mail gegevens doorgeven aan Proximus zelf omdat ik deze ook niet in mijn bezit heb van hem.
Ik zelf heb ook niets bij Proximus lopen dus moet hij mijn e-mail toch zelf daar persoonlijk hebben doorgegeven?
Want de aankoop is fysiek in de winkel gebeurd meldde ze me.
Maar aangezien ik de persoon ken ging het moeilijk worden zeggen ze...
Ik kan niet zomaar mijn e-mail account verwijderen ook niet want deze is gelinkt naar mijn bedrijf ook.

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 nov 2020 10:38

Dat is natuurlijk andere koek.

TS vraag aan Proximus om alle facturen per post naar zijn adres te sturen.
Laat uw emailadres schrappen bij Proximus; dat is zeker mogelijk. En dat u geen mails of dergelijke van hun wenst te ontvangen. Stuur de reeds ontvangen facturen ook per mail terug naar afzender met de melding dat die niet voor u bestemd zijn.
Bij de concurrent van Proximus is dat heel goed mogelijk.

U heeft geen contracten getekend = niet betalen. Gebruik van andermans emailadres is strafbaar zonder toelating van betrokken persoon.

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 nov 2020 10:45

TS staan de facturen op zijn naam of de uwe ? Is er ook een overschrijving bij met uw bankgegevens ?
Zou zeker fraude zijn zonder uw toestemming.

Proximus weet maar al te goed dat men geen contracten kan afsluiten en de betaling naar een derde persoon
afleiden. Het zou makkelijk zijn dan liet ik al mijn facturen afleiden naar andere personen.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#8 , 21 nov 2020 10:47

moeilijk is het niet

u heeft geen enkele juridische verbintenis met de firma en uw ex misbruikt u e-mail adres wat strafbaar is.

of u de persoon (ex) kent of niet maakt niet uit, het is niet de eerste keer en het zal ook niet de laatste keer zijn dat gegevens misbruikt worden met alle gevolgen van dien.

meld proximus via aangetekend schrijven (bewijs) dat u geen enkele verbintenis heeft met hen, noch dat u zelf enige toelating heeft gegeven voor het gebruik van u mail adres door uw ex en dat u eist dat men het mail adres uit hun databank verwijderd binnen de 7 dagen na ontvangst zoniet dat u verdere stappen zal ondernemen.

komt er geen of negatief antwoord dan kan u in eerste instantie klacht indienen bij de ombudsman voor de telecomsector

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 21 nov 2020 11:31

Onrechtmatig gebruik van uw email adres betekent niet dat u enige verbintenis heeft met het bedrijf.

Blijkbaar werkt dit bedrijf zelfs voor facturatie nog steeds met niet-geverifieerde email adressen.
(geen verificatie of adres wel bij betrokkene terechtkomt)

Verbijsterend anno 2020.

Oude Belg
Berichten: 3192

#10 , 21 nov 2020 14:18

Uw wachtwoord veranderen is toch een fluitje van een cent?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#11 , 21 nov 2020 14:41

Alle facturen terug sturen naar afzender met vermelding van zijn naam en adres.
Staan facturen op zijn naam ?
Ook al die begunstigden van die facturen aanschrijven/mailen dat de facturen, abonnementen niet van u zijn, en ze uw ex moeten lastigvallen en laten betalen.

Direct ander email adres aanmaken of instellen. Het huidige schrappen.
Facturen staan op zijn naam , wel allemaal gelinkt naar mijn e-mail zelfs het accountnummer staat op mijn e-mailadres geregistreerd kon Proximus mij zeggen.
Aangezien al de Facturatie digitaal zijn aangevraagd zullen ze dus ook enkel via mij terecht komen.
Ik kon geen mail gegevens doorgeven aan Proximus zelf omdat ik deze ook niet in mijn bezit heb van hem.
Ik zelf heb ook niets bij Proximus lopen dus moet hij mijn e-mail toch zelf daar persoonlijk hebben doorgegeven?
Want de aankoop is fysiek in de winkel gebeurd meldde ze me.
Maar aangezien ik de persoon ken ging het moeilijk worden zeggen ze...
Ik kan niet zomaar mijn e-mail account verwijderen ook niet want deze is gelinkt naar mijn bedrijf ook.
Het accountnr. staat gelinkt aan uw mailadres = geen wettelijke verbintenis van uwentwege. U heeft trouwens ook de inloggegevens voor zijn myproximus
niet. Facturen kan men laten mailen naar eender wie, wil niet zeggen dat u ze moet betalen.
Proximus heeft hier geen been om op te staan. Zoals ik al zei, facturen terugmailen naar Proximus + uw volledige uitleg en dat ze facturen per post naar hem verzenden.

Wachtwoord veranderen hoeft niet : u heeft geen account bij Proximus en een emailadres is niet wachtwoord gebonden enkel om in te loggen of registreren.
Gewoon boeltje aan Proximus, zij moeten hun geld krijgen van hun klant.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#12 , 21 nov 2020 18:13

Uw wachtwoord veranderen is toch een fluitje van een cent?
Wachtwoord van een email accouint veranderen heeft toch 0,0 effect op wie er naar mailt :?:

Als iemand uw email adres opgeeft voor <wat dan ook> kan je je wachtwoord zo veel vervangen als je wil, die emails blijven komen.

Oude Belg
Berichten: 3192

#13 , 22 nov 2020 15:45

Uw wachtwoord veranderen is toch een fluitje van een cent?
Wachtwoord van een email accouint veranderen heeft toch 0,0 effect op wie er naar mailt :?:

Als iemand uw email adres opgeeft voor <wat dan ook> kan je je wachtwoord zo veel vervangen als je wil, die emails blijven komen.
Klopt, maar zo vermijd je wel dat een ander je emailadres verder misbruikt.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#14 , 23 nov 2020 09:06

Klopt, maar zo vermijd je wel dat een ander je emailadres verder misbruikt.
Vraagsteller stelt nergens dat dat gebeurt
Maar ze zou natuurlijk wel kunnen nagaan (of reeds weten) of ex al dan niet nog toegang heeft tot die email account.

Aangezien ze die ook professioneel gebruikt, zou ik verwachten (hopen) van niet ...

Terug naar “Andere”