Ingebrekestelling naar verkeerd e-mail adres

Dmitri
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ingebrekestelling naar verkeerd e-mail adres

#1 , 11 nov 2020 18:31

Om het verhaal kort te houden; ik ben bij een fysiotherapeut geweest en die heeft mij een factuur via de e-mail gestuurd. Dit heb ik niet gezien omdat ik niet beschik over het e-mailadres waar zij het naar verzonden hebben. Hierdoor heb ik natuurlijk ook niet gereageerd op de e-mail. Nu hebben zij een incassobureau op mij ingeschakeld die daarbij ook incassokosten rekent.

Ik ben het niet eens daarmee en wil graag het openstaande bedrag betalen, maar ik wil niet de incassokosten betalen. Toch blijft het bedrijf volhouden dat het mijn schuld is. Ze hebben me in het verleden gebeld dat er een bedrag open stond en toen heb ik ze verzocht om het naar mijn e-mail te sturen zodat ik het kon betalen. Dit is echter ook niet binnen gekomen op het juiste e-mail adres.

Aanvullende details:
- De fysiotherapeut heeft tijdens de afspraak de informatie 2x naar een verkeerd e-mail adres verzonden voordat die het naar goede e-mail adres stuurde. Dus hij heeft de beschikking gehad over mijn goede email adres.
- Deze gegevens heeft die zelf ingevuld
- Hij heeft het verkeerde e-mail adres opgeslagen in het systeem.

Nu verwijten ze mij dat het mijn schuld is omdat ik wel even terug had kunnen bellen terwijl ik eigenlijk gewoon de factuur afwachte. En er daarna simpelweg niet meer aan heb gedacht. Dus de vraag is nu eigenlijk; is dit terecht? Mag een bedrijf mij zomaar aansprakelijk stellen hiervoor en telt een ingebrekestelling wel als deze naar een foutief e-mail adres wordt verstuurd?

Alvast hartelijk dank voor de informatie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 11 nov 2020 20:59

in de veronderstelling dat u een correct mail adres hebt opgegeven is het inderdaad aan de therapeute om er voor te zorgen dat het naar het correct mail adres word gestuurd

1 letter of cijfer kan het verschil al maken

u bent niet verplicht om terug te bellen, noch is het uw verantwoordelijkheid als men er niet in slaagt een factuur naar het correcte mail adres te sturen.

als de therapeute een mail adres heeft, stuur dan naar daar dat u bereid bent de originele factuur te betalen zonder enige bijkomende kosten daar het nog steeds haar verantwoordelijkheid is om een factuur naar het correct mail adres te sturen (of thuis adres) en dat zij dat tot op heden nagelaten heeft te doen.

als zij geen mailadres heeft stuurt u dat naar het incassobureau

Dmitri
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 nov 2020 21:17

in de veronderstelling dat u een correct mail adres hebt opgegeven is het inderdaad aan de therapeute om er voor te zorgen dat het naar het correct mail adres word gestuurd

1 letter of cijfer kan het verschil al maken

u bent niet verplicht om terug te bellen, noch is het uw verantwoordelijkheid als men er niet in slaagt een factuur naar het correcte mail adres te sturen.

als de therapeute een mail adres heeft, stuur dan naar daar dat u bereid bent de originele factuur te betalen zonder enige bijkomende kosten daar het nog steeds haar verantwoordelijkheid is om een factuur naar het correct mail adres te sturen (of thuis adres) en dat zij dat tot op heden nagelaten heeft te doen.

als zij geen mailadres heeft stuurt u dat naar het incassobureau
Bedankt voor uw reactie! Ik ga het advies meteen even opvolgen.

Reclame

Terug naar “Andere”