opzegtermijn huurcontract weide

Esdoornblad
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

opzegtermijn huurcontract weide

#1 , 04 okt 2020 21:51

Goedenavond graag jullie hulp bij het volgende.

We hebben op 29/10 een contract getekend voor de stalling van ons paard op de weide. Nu hebben die mensen een licht autistische dochter die feitelijk de weide "managed". We hebben dit een beetje onderschat en de communicatie verloopt bijzonder moeilijk. Ze is heel passief agressief en heeft vlagen van humeurigheid. Ze doet de dingen volgens een routine die niet altijd echt klantvriendelijk is en laat duidelijk merken als "iets" haar niet aanstaat. In plaats van ons te frustrerend (en ook het meisje) willen we dus het huurcontract verbreken amper enkele dagen na het aangaan er van.

In het contract staat dat ik een vooropzeg dien te respecteren:

-->. Deze overeenkomst wordt aangegaan vanaf 1/10/2020 voor onbepaalde duur en kan als volgt opgezegd worden:
● door de gebruiker mits het respecteren van een opzeggingstermijn van 3 maanden. Bij gebreke hieraan is hij/zij een bedrag van 3 maanden pensiongeld verschuldigd, te rekenen vanaf de eerste dag van de maand na de opzegdatum


Ik heb het contract ondertekend en terug gemaild en gevraagd mij een door hun ondertekende versie terug te mailen 5 dagen geleden. Heb evenwel hun ondertekende versie nog niet gekregen.

1) is het huurcontract geldig gezien ik nooit een getekende versie ontving?
2) als we willen opzeggen op bv de 15de van de maand. Gaat de opzegperiode dan meteen in of pas de eerstvolgende maand (zoals bij huishuurcontract?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 07 okt 2020 21:07

1) Ja, u heeft immers getekend.

2) Dit is van het gemene huurrecht.
De bepalingen zijn dus vrij.
Als het niet specifiek gedefinieerd is dat de opzeg begint op de eerste van de maand, kan die beginnen op een vrij te kiezen moment (weliswaar na de kennisgave dat je wilt opzeggen).
Als u de brief morgen aangetekend (!!!) zou versturen, kan u perfect hierin vermelden dat de opzeg begint te lopen vanaf de 15e oktober dus.
Als u niets vermeld, dan is het de dag van de kennisgave waarop de opzeg zou beginnen (dit is D+3 bij gewone brieven en aangetekende brieven; D+1 bij aangetekende met ontvangstbevestiging).
Veiligste is dus de begindatum van de opzeg te vermelden, lijkt mij.

Reclame

Terug naar “Andere”