Internaat afrekening

Sandra.loyen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Internaat afrekening

#1 , 30 sep 2020 08:15

Beste,
Door Corona, was het internaat van mijn dochter gesloten in maart, april, mei en juni 2020.
Begin juni ontvingen we een berekening van een afrekening!
Tot op heden, nog steeds geen betaling ontvangen, al meerdere keren via mail en telefonisch contact genomen, maar tevergeefs! Wat kan ik ondernemen om mijn geld te krijgen? Want mijn dochter verliet het internaat ook in juni!
Telkens wordt me beloofd binnen enkele dagen ontvangt u het, maar er komt niets! Op mails wordt zelfs niet meer gereageerd!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 30 sep 2020 08:59

Op mails wordt zelfs niet meer gereageerd!
Wat hebben jullie met mails en sms'jes? Schrijf! Uiteraard best aangetekend.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#3 , 30 sep 2020 09:18

U zal ze in gebreke moeten stellen middels een aangetekende brief. Daarin moet duidelijk staan dat u hen in gebreke stelt, welk bedrag verschuldigd is (en op basis waarvan), een redelijke termijn (2 weken bijvoorbeeld) om over te gaan tot betaling en de boodschap dat indien u niet tijdig betaald wordt, u genoodzaakt zal zijn verdere stappen te zetten met het oog op een gerechtelijke invordering.

U mag zo'n brief gerust typen.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Reclame

Terug naar “Andere”