kleuterschool (moet zijn kinderopvang -JurecaBE - moderator) opzegtermijn in Vlaanderen

Peter A.
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

kleuterschool (moet zijn kinderopvang -JurecaBE - moderator) opzegtermijn in Vlaanderen

#1 , 23 sep 2020 08:49

Goedemorgen,

We willen het contract met de kleuterschool van onze dochter, die onder controle staat van "Kind en Gezin", beëindigen. We hadden een opzegtermijn van zes maanden getekend. Ik heb vernomen dat de opzegtermijn normaal gesproken 2 of 3 maanden zou moeten zijn. Is een opzegtermijn van zes maanden legaal in België? Is er iets dat we eraan kunnen doen?

Alvast bedankt.
Mfg,
Peter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 23 sep 2020 08:52

de kleuterschool van onze dochter, die onder controle staat van "Kind en Gezin", beëindigen.
Voor zover ik weet, heeft deze organisatie géén kleuterscholen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Peter A.
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 sep 2020 09:02

Ja sorry. Het is geen "kind en gezin" kleuterschool. Het staat onder hun controle. Het is een "accueil des enfants" -structuur en "Kind en Gezin" bezorgt hen een licentie.

Reclame

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 sep 2020 09:15

is het een kinderopvang of een schooltje?

Peter A.
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 sep 2020 09:19

Het is een kinderopvang.

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 sep 2020 15:42

U hebt een contract afgesloten dat is een verbintenis /overeenkomst tussen partijen.
In se wat is getekend moet uitgevoerd worden.
Vraag eens na bij 'Kind en Gezin' .
https://www.kindengezin.be/kinderopvang ... problemen/
JurecaBE moderator

Terug naar “Andere”