Plafond ingestort aan de kust

Gummy-rabbit
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Plafond ingestort aan de kust

#1 , 11 sep 2020 23:53

Hallo,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Vorige maand heb ik met 3 andere familieleden aan appartement gehuurd aan de kust voor een paar dagen. Origineel gingen we 4 dagen en 3 nachten daar verblijven. Dit was een appartement geboekt via booking.com.

De tweede nacht rond 1 u snachts is het houten plafond (waar de lampen in zaten enzo) naar beneden gevallen op 2 slapende familieleden. Niemand was gelukkig gewond. We hebben toen de eigenaar proberen te bereiken, maar die nam niet op. We hebben booking.com gecontacteerd en we kregen de toestemming om naar huis te gaan.

Dus nu willen we graag de volledige terugbetaling van de reis, aangezien dit een uitzondering is. Er is een plafond naar beneden gestort. Mensen konden gewond geraakt zijn. De eigenaar wilt ons maar iets meet dan de helft terugbetalen. Wij gingen niet akkoord en hadden testaankoop ingeschakeld. Dit werkte ook niet en nu zegt booking.com dat de eigenaars niet meer antwoorden en dat ik dus naar mijn vergoeding kan fluiten.

Zijn er stappen die ik kan ondernemen om toch nog de volledige terugbetaling te krijgen? Zoja, wat zijn die stappen? Stel dat ik naar de vrederechter ga, wat zijn mijn slaagkansen om dit te winnen? Is het de moeite?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 12 sep 2020 00:45

Volledige terugbetaling lijkt mij buitensporig omdat u toch nog een kleine helft van uw verblijf daar hebt kunnen zitten zonder zorgen. Het voorstel van de eigenaar lijkt mij niet geheel onredelijk, een onderlinge overeenkomst is hier altijd de beste oplossing.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 sep 2020 07:56

Anders ga je naar de vrederechter moeten gaan .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Gummy-rabbit
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 sep 2020 10:26

En wat doe je als de eigenaar niet antwoordt? Ik weet niet waar hij woont. Ik weet enkel het adres van het appartement.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 12 sep 2020 12:20

Vrederechter gaat ook niet de 100 % terugbetalen, je had je beter van in den beginne schappelijker opgemetseld, dan had je meer dan waarschijnlijk al terug

LeenW
Berichten: 12828

#6 , 12 sep 2020 12:26

En wat doe je als de eigenaar niet antwoordt? Ik weet niet waar hij woont. Ik weet enkel het adres van het appartement.
Staat deze niet in het contract of op de afrekening?

Gummy-rabbit
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 sep 2020 17:23

Het adres staat niet in de afrekening. Daar staat wel een telefoonnummer.
Stel dat ik naar de vrederechter zou gaan, wat zijn mijn slaagkansen om toch het volledig bedrag terug te krijgen? Is een plafond dat naar beneden valt geen uitzondering? Het is niet een kast of een bed dat uit elkaar gevallen is. Het is het plafond dat op 2 slapende mensen is gevallen en gelukkig zijn ze snel naar buiten kunnen lopen.

Franciscus
Berichten: 38596

#8 , 12 sep 2020 17:31

Plafond dat instort...brandweer en politie verwittigd?

Gummy-rabbit
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 12 sep 2020 17:39

Plafond dat instort...brandweer en politie verwittigd?
Politie verwittigd, maar die kwamen niet tussen tenzij er gewonden zijn, en die waren er niet.

Gummy-rabbit
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#10 , 12 sep 2020 17:41

Vrederechter gaat ook niet de 100 % terugbetalen, je had je beter van in den beginne schappelijker opgemetseld, dan had je meer dan waarschijnlijk al terug
We hebben gewoon gevolgd wat de advocaten van Test-Aankoop ons adviseerde... Dat was om een kort en krachtig bericht te sturen waarin we voor een onmiddellijke, volledige terugbetaling eisen.

Inmiddels al vier keer ander advies gekregen van Test-Aankoop, maar ja, we zijn nu al zover dat de eigenaar helemaal niet meer reageert en booking.com zegt dat we nu helemaal niks meer terugkrijgen...

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#11 , 12 sep 2020 21:06

Er zal een gebied van (te) hoge luchtdruk gepasseerd zijn.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus
Berichten: 38596

#12 , 12 sep 2020 22:53

Politie die niet tussenkomt ???? Er komt een plafond naar beneden zegt mogelijk iets over de structuur van het gebouw.
Best toch terug melding maken van die feiten aan de korpschef en aan de gemeente.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 13 sep 2020 09:24

Gegevens van de eigenaar / verhuurder kan je bekomen op het kadaster (tegen betaling)

Franciscus
Berichten: 38596

#14 , 13 sep 2020 13:52

Als de politie haar werk doet moet u dat niet doen. Dan zouden de gemeentediensten die controle houden over stabiliteit van een gebouw sowieso bij de zaak betrokken worden.

eylis
Berichten: 8840

#15 , 13 sep 2020 14:14

Was het wel degelijk het plafond? Of was het de houten bekleding, het zgnde "vals plafond"?

Terug naar “Andere”