Aangetekende zending

Nado280583
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Aangetekende zending

#1 , 11 sep 2020 08:09

Goedemorgen

Graag jullie advies over het volgende.
Mijn echtgenoot kreeg recent het bezoek van een gerechtsdeurwaarder m.b.t onbetaalde milieubelasting van 2014. Hij woonde toen samen met zijn ex vriendin.
Hij betwist de schuld niet maar de extra kosten lopen natuurlijk serieus op. De gerechtsdeurwaarder haalt nu aan dat er verschillende aangetekende zendingen gestuurd werden. Dat klopt, maar deze werden gestuurd naar het oude adres dus mijn echtgenoot woonde daar niet meer. De gerechtsdeurwaarder kan het rijksregister controleren dus deze had toch evengoed de aangetekende zendingen naar het juiste adres kunnen sturen? Wat is de bewijslast van het ontvangstbewijs van de aangetekende zending? Moet de gerechtsdeurwaarder niet kunnen aantonen dat die zendingen daadwerkelijk afgehaald zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 11 sep 2020 08:20

https://www.elfri.be/artikel/wanneer-wo ... -schrijven

Ook als u een aangetekend schrijven niet ophaalt, wordt verondersteld dat u kennis hebt genomen van de inhoud.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

jef007
Berichten: 1683

#3 , 11 sep 2020 11:22

maar er wordt naar het verkeerde adres gestuurd!!

Reclame

Terug naar “Andere”