vakantiehuis

Koen19801
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

vakantiehuis

#1 , 20 aug 2020 14:21

wij hebben een vakantiehuis gehuurd maar omdat mijn vader niet goed was wegens een hart opperatie en daar hebben we ook een dokter bewijs voor wouden we eens informeren bij de eigenaar of we ons geld terug kregen we hadden al 1000 euro betaalt voor de periode van 16 aug tot 4 sep en we hadden niks getekend en geen contract maar maar met de mondmaskers die verplicht werden aan de kust kon mijn vader er onmogelijk mee gaan dus we smste haar en die begon direct te zeggen dat we niks weer kregen en we voor die periode iemand anders moesten zoeken we wouden dit doen en hebben iemand gevonden dus we gingen naar de camping om dit in orde te laten maken maar daar kregen we te horen dat de eigenaar de sleutels was komen halen en ons de toegang weigerde we hebben geen contract getekend alles was per telefoon geregeld en betaalt met overschrijving nu heeft zij ons niet binnen gelaten en ons geld ook niet teruggegeven mag dit zomaar en we hebben dit ook laten vaststellen door de politie van Bredene en die heeft ons doorgestuurd naar de vrederechter en hebben ook een pv opgesteld en naar de camping gebeld en die bevestigen ons verhaal.
nu wat kunnen we hier tegen doen het staat ook allemaal nog is op sms die ze heeft verstuurd maar telt dit als bewijs maar mag men dit zomaar doen zonder contract en zomaar alles opzeggen en dan nog ons geld houden ook ?

Mvg koen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lukasi
Berichten: 1147

#2 , 20 aug 2020 15:45

Punten, komma's, hoofdletters ???
Bevorderen de leesbaarheid en zorgen voor een sneller antwoord op je vraag.

bosprocureur
Berichten: 6858

#3 , 20 aug 2020 16:38

Punten, komma's, hoofdletters ???
Bevorderen de leesbaarheid en zorgen voor een sneller antwoord op je vraag.
Inderdaad, het word dan beter leesbaar. Maar wat heeft dat met het probleem van TS te maken.
Nergens in de regels van het forum staat dat gebruikers de Nederlandse taal en schrijven machtig moeten zijn.
Moet je dat nu ook al in regels gaan gieten ?

Reclame

mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 20 aug 2020 18:25

Maar het zegt wel iets over het opleidingsniveau van TS. En niet enkel de leestekens, ook de vervoegingen

bosprocureur
Berichten: 6858

#5 , 20 aug 2020 18:38

Hebt u voor de huur een overeenkomst op papier, mail, ... of is dat ook allemaal gewoon mondeling geregeld?
En die 1000 € , hebt u bij de overschrijving iets of wat vermeld van huur of zo? Ik neem aan dat die 1000€ een voorschot was, moest er nog iets anders betaald worden ? Zij heeft het u wel onmogelijk gemaakt om dat campinghuisje in gebruik te nemen, want u kon geen sleutel krijgen.

Koen19801
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 aug 2020 23:56

nee het was 1000 euro .900 euro en 100 euro waarborg .
Alles is dus betaalt volledig.
Ik heb een mededeling gedaan bij de overschrijving chalet Bredene 16aug-4sep en de naam van mijn vader.
We hebben geen overeenkomst juist een papier waarop staat wat te doen in en rond de camping en in de chalet.
En een papier om de sleutels te krijgen aan de receptie maar daar staat geen naam op gewoon wie dit papier afgeeft krijgt normaal de sleutels.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 aug 2020 09:37

SMS-en zijn een bewijs.
Dat je iemand anders mocht zoeken, staat dat in een SMS die je ontvangen hebt?
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

bosprocureur
Berichten: 6858

#8 , 21 aug 2020 09:51

SMS-en zijn een bewijs.
Dat je iemand anders mocht zoeken, staat dat in een SMS die je ontvangen hebt?
Inderdaad; ik vrees alleen dat die verhuurder dan kan afkomen met het argument dat TS wel iemand mag of mocht zoeken, maar dat die toch moet aanvaard worden door de verhuurder, en intussen is ongeveer de hele huurperiode afgelopen.

Ik zou in elk geval tenminste (direct, onmiddellijk) aangetekend de beslissing om geen sleutel te geven betwisten. Zo maken ze immers de facto het gebruik van het vakantiehuis onmogelijk. En stuur tegelijk per mail een kopie van die brief, zodat ze niet teveel op de datums kunnen spelen.

Koen19801
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#9 , 21 aug 2020 12:22

ja ze heeft dit in een sms gestuurd dat we iemand anders mochten zoeken.
Maar ik wou erin gaan en mijn ouders dan niet die ging ik naar huis doen.
Maar toen kregen we van de campinguitbater te horen dat ze s'morgens had gebeld om te zeggen dat ze de sleutels niet aan ons mochten geven.
Een aangetekend schrijven is al gestuurd en haar e-mail adres heb ik niet.
Wat denken jullie maak ik een kans om mijn geld terug te krijgen of niet aub?
We staan toch sterk met al deze bewijzen of niet ?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#10 , 21 aug 2020 13:20

Ja, je staat sterk. Zorg wel dat je het bewijs hebt dat de campinguitbater je de sleutels niet mocht geven.
Als ze niet terugbetaalt, laten oproepen in verzoening bij de vrederechter, kost niets (alleen je tijd).
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Koen19801
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#11 , 21 aug 2020 13:28

ja dat is ook al gebeurt we moeten daarvoor wel naar Oostende bij de vrederechter gaan.
Wanneer weten we nog niet .
Ja zolang ik maar het geld terug krijg ik heb al geen vakantie kunnen nemen ook door haar fout.
Bedankt voor de info .
Mvg koen

Terug naar “Andere”