Grote problemen met verhuisfirma

ChristineK20
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Grote problemen met verhuisfirma

#1 , 11 aug 2020 11:04

Op 31/05 ben ik naar het buitenland verhuisd, naar een grondstuk waarop ik ga bouwen. Ik had een contract met een Brusselse verhuisfirma om mijn inboedel over te brengen (in groupage). Op 10/06 werd mijn inboedel geleverd, maar het bleek slechts de helft van mijn inboedel te zijn. Hiervoor werd geen verwittiging gestuurd, wel een berichtje maar de verhuisfirma was toen al bijna op de plaats van levering. Het berichtje schreef ook "enkele goederen, voornamelijk de planten". Het ging om 5 planten en een resterende +/- 12 m3 inboedel.
Bleek bij levering dat alle meest noodzakelijke spullen, die ik hier op mijn grondstuk meteen nodig had om o.a. mijn inboedel te beschermen (momenteel woon ik noodgedwongen in een tent), allemaal waren achtergebleven in België. Mijn halve inboedel eindigde open en bloot op het grondstuk. (Met de volgende dag al meteen een storm en zware regen.)
Noodgedwongen moest ik ter plaatse een andere tent aankopen om mijn inboedel te kunnen beschermen. Deze aankoop werd terugbetaald door de verhuisfirma, andere onkosten niet.
De achtergebleven inboedel zou 2 weken later geleverd worden. Na 2 weken werd dat plots 3 weken later. Omdat dat echt niet kon, stuurde de verhuisfirma uiteindelijk een aparte bestelwagen met enkel mijn resterende inboedel (niet meer in groupage).
Enkele weken later had ik eindelijk de mogelijkheid om alle dozen na te kijken en blijkt dat een aantal stukken echter ontbreken. Daaronder bevinden zich enkele waardevolle spullen, een aantal nieuw aangekochte dure goederen en een aantal spullen van grote emotionele waarde. Alle dozen werden ondertussen reeds 3 x zeer grondig nagekeken maar geen spoor van die goederen. Deze spullen werden nochtans wel degelijk ingepakt en meegenomen door de verhuisfirma, maar deze blijft beweren dat ik ze ofwel zelf achterliet in België ofwel dat ik niet goed gekeken heb bij het controleren van de dozen.
Wat kan ik vanuit het buitenland doen? Van een aantal spullen heb ik foto's en/of facturen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 11 aug 2020 12:10

Wie heeft de inboedel in gepakt? Was jij daarbij aanwezig? Was er een inventaris van wat in iedere doos zat?

ChristineK20
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 aug 2020 09:52

Ik heb alles zelf ingepakt, geen inventaris. Het ging om (volgens de verhuisfirma) zo'n 36m3 inboedel, ik rekende 32m3 uit. Ik wil niet struikelen over de 4m3 verschil, feit is dat een aantal zaken verdwenen zijn, waaronder ook enkele nieuwe zaken die ik in België voor vertrek nog heb aangekocht, speciaal voor hier. Daar heb ik foto's en facturen van.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 12 aug 2020 10:20

Maar heb je een inventaris, door de verhuisfirma goedgekeurd? Heb je de zending niet laten verzekeren? Verhuis naar welk land?

Terug naar “Andere”