Hobbyopleiding uitstel

KIESEENANDERENAAM
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Hobbyopleiding uitstel

#1 , 04 aug 2020 20:04

Begin dit jaar ingeschreven voor een hobbyopleiding. Dit is via mail gebeurd, nooit geen AV gekregen, enkel 1-malig een link vermelding in de handtekening van desbetreffende inschrijvingsmail. 1 maand lessen gehad, was geen fan maar ingeschreven dus dacht gewoon afmaken. Door CORONA zijn de lessen uitgesteld, wat initieel begin 2021 als einddatum was, is nu juni 2021. Ik kan en wil dit niet meer volgen, cursusgever eist volledige betaling, ik heb tot nu toe enkel maar de 1ste schijf betaald gezien ik enkel 1 maand les heb gehad. Enige oplossing die zij aanbieden is een voucher aanbieden om op een later datum te gebruiken of door te verkopen. Ik snap niet waarom ik zou betalen om de lessen niet te volgen om dan een voucher te verkrijgen.
Zij verwijzen naar de algemene voorwaarden op hun website die zij nooit hebben gestuurd (en zo lijkt ook achteraf liggen aanpassen naar eigen goeddunken).
Er gebeuren daar wel meer louche dingen, de algemene voorwaarden niet sturen is niet het enige...
Ze proberen nog steeds domiciliëringen uit te laten voeren terwijl ik hen al heb laten weten dat ik hier niet mee akkoord ga etc.
Zij geven als oplossing dat ik een schadevergoeding moet betalen van XXX euro en dat dan de kous af is maar ze anders de deurwaarder inschakelen...

Wat is hiervan aan en hoe kan ik met hen het best tot een akkoord komen? De 1ste schijf die ik betaald had was sowieso al meer dan voor de gevolgde lessen...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 04 aug 2020 21:34

Als er al lessen gevolgd zijn, kan niemand uw plaats meer innemen. De vraag tot schadevergoeding lijkt mij dus terecht.

KIESEENANDERENAAM
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 aug 2020 22:33

Het gaat om een aaneensluiting van modules, dus er kunnen wel plekken ingenomen worden. Feit is ook dat er door de verschuiving van de lessen ik effectief ook de uitgestelde lessen niet kan/wil bijwonen.

Dat de algemene voorwaarden niet werden doorgestuurd en de schadevergoeding uit hun duim worden gezogen is toch niet correct? Kan dit leiden tot ontbinding van de 'overeenkomst'.

Reclame

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#4 , 04 aug 2020 22:45

deurwaarder zonder een vonnis kan niks meer doen dan optreden als een incassobureau en een beetje harde taal gebruiken.

typisch ge(mis)bruik van een deurwaarder om druk te zetten als ze goed weten dat ze zelf niet volledig in orde zijn

LeenW
Berichten: 12824

#5 , 04 aug 2020 23:06

Het gaat om een aaneensluiting van modules, dus er kunnen wel plekken ingenomen worden. Feit is ook dat er door de verschuiving van de lessen ik effectief ook de uitgestelde lessen niet kan/wil bijwonen.

Dat de algemene voorwaarden niet werden doorgestuurd en de schadevergoeding uit hun duim worden gezogen is toch niet correct? Kan dit leiden tot ontbinding van de 'overeenkomst'.
U schrijft nochtans dat u de link AV per mail hebt gekregen?

KIESEENANDERENAAM
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 aug 2020 07:42

De AV werden miniem in een link in de handtekening vermeld (in de effectieve mail trouwens geen verwijzing daar naartoe). Ik was altijd onder de indruk dat dit effectief doorgestuurd moest worden als bijlage? Enkel een link in een handtekening is toch niet voldoende? Dan kunnen ze de voorwaarden aanpassen zonder dat ik dit kan bewijzen.
De 'schadevergoeding' staat ook nergens vermeld id AV.

KIESEENANDERENAAM
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 aug 2020 07:52

@Drone: dat idee heb ik ook, mijn probleem is nu wel dat ik elke maand kosten heb door 'niet-uitgevoerde handelingen / domiciliëringen' omdat ze dus nog steeds proberen.

Ik weet nu dus niet wat het beste is om te doen.
Sla ik een advocaat id hand om een formele brief uit te laten sturen of?

KIESEENANDERENAAM
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#8 , 09 aug 2020 22:33

deurwaarder zonder een vonnis kan niks meer doen dan optreden als een incassobureau en een beetje harde taal gebruiken.

typisch ge(mis)bruik van een deurwaarder om druk te zetten als ze goed weten dat ze zelf niet volledig in orde zijn
dat idee heb ik ook, mijn probleem is nu wel dat ik elke maand kosten heb door 'niet-uitgevoerde handelingen / domiciliëringen' omdat ze dus nog steeds proberen.

Ik weet nu dus niet wat het beste is om te doen.
Sla ik een advocaat id hand om een formele brief uit te laten sturen of?

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#9 , 10 aug 2020 08:53

u kan zelf een aangetekend schrijven sturen

het "voordeel" van een advocaat een brief te laten sturen is dat dit iets meer kan loskrijgen om tot een overeenkomst te komen.

nadeel is dan wel dat advocaat iets duurder is

Terug naar “Andere”