Slechte dienstverlening mutualiteit

MONACO
Topic Starter
Berichten: 152

Slechte dienstverlening mutualiteit

#1 , 04 aug 2020 11:18

Naar aanleinding van een overlijden is een reknr geannuleerd en het nieuw nr meegedeeld aan de mutualiteit - 8 maand geleden ! Door slordige dienstverlening zijn de verschuldigde terugbetalingen toch gestort op de niet bestaande rek. en werden door de bank teruggesgtort op rek mutualiteit.
Dit duurt nu al 2 maand en hun dossier vermeldt nog altijd de geannuleerde rek. en wordt niet aangepast, dit terwijl het juiste reknr in hun bezit is.
Kan ik hiervoor ergens klacht indienen, heb reeds geprobeerd bij de mutualiteit zelf, ook geen resultaat.
dank vr antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12840

#2 , 04 aug 2020 11:28

Je kan geen klacht indienen voor slechte dienstverlening, trek gewoon uw conclusies en ga bij een andere mutualiteit.

(*) ingevolg bericht hieronder, als het rechtgezet is uiteraard

Franciscus
Berichten: 38603

#3 , 04 aug 2020 11:43

Ombudsdienst misschien.... als dat fout is gelopen moet dat ook recht worden gezet...

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 aug 2020 12:33

De mutualiteit kan de bedragen pas terug ter beschikking stellen als ze terug zijn ingeboekt als "inkomende gelden". Dan moeten deze terugbetalingen gelinkt worden en terugbetaald worden aan de rechthebbende. Het kan gebeuren dat de "eiser" moet bewijzen dat de hij ook echt rechthebbende is op deze bedragen. Het gaat immers om bedragen verschuldigd aan een overledene. Persoonlijk raad ik u aan om een mail te sturen aan uw ziekenfonds waarin u de situatie uitlegt, alle elementen vermeldt zoals nationaal nummer overledene, om welke verstrekkingen/prestaties het gaan. Veranderen van mutualiteit zal de terugbetaling niet versnellen, doch eerder vertragen omwille van onnodige administratieve rompslomp.
U kan uiteraard altijd de ombudsdienst inschakelen.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

MONACO
Topic Starter
Berichten: 152

#5 , 04 aug 2020 16:30

de verschuldigde bedragen zijn al sedert juni terug ingeboekt bij de mutualiteit, het betreft consultaties van mijzelf dd juni 2020, dus moet ik niets bewijzen, ze laten gewoon een rekening die niet meer bestaat in mijn dossier staan en passen dit door onbekwaamheid of slordigheid niet aan. Veranderen van mutualiteit is geen optie want er geldt overal een wachttijd. Het kost mij uren aan telefoon en terugsturen van telkens weer dezelfde formulieren zonder dat er een gevolg aan gegeven wordt.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 aug 2020 20:45

Als u duidelijker was geweest in uw vraagstelling, dan hadden wij onmiddellijk gerichter kunnen antwoorden.

U kan terecht: https://www.ombudsman.be/index.php/nl/o ... /domain/60
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Andere”