vraagje over aangetekende zendingen

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

Re: vraagje over aangetekende zendingen

#16 , 16 aug 2020 20:01

Builder, dit KB is mij bekend en bevestigt enkel maar hetgeen ik stel en zeker niet wat Inzuma stelt.

Artikel 1. § 1. In afwijking van artikel 8, § 1 van het koninklijk besluit van 24 april 2014 houdende reglementering van de postdienst, worden de ingeschreven zendingen bezorgd zonder aftekening voor ontvangst door de geadresseerde of zijn gevolmachtigde. De verificatie van de identiteit van de geadresseerde of zijn gevolmachtigde overeenkomstig artikel 8, § 1 van bovenvermeld koninklijk besluit blijft ongewijzigd.

Ik vind het ontzettend jammer dat op dit JF veel te veel vanuit het buikgevoel en/of frustraties antwoorden geponeerd worden. Ik vind het jammer dat BPOST zo afgekraakt wordt.

TS kan best meer verduidelijken om wat soort zending het hier gaat. Hij kan mijn vorig antwoord als handleiding nemen.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#17 , 17 aug 2020 07:55

Inazuma, waar baseert u zich op? Op welke onderrichting en/of dienstorder van Bpost?
Koninklijk besluit nr. 32 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken met betrekking tot sommige postdiensten van 15/06/2020.
(B.S. 22/06/2020)
KB is retroactief van kracht sinds 13/03/2020.
Dit hierboven

Eigen aangetekende zendingen die nooit (door mij) afgetekend werden, wel in bus zitten

Aangetekende zending voor derden die in mijn bus belandde


Je Aureooltje voor Bpost stamt uit intussen lang vervlogen tijden, Marcus

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#18 , 17 aug 2020 09:31

Inazuma, eventuele problemen met BPOST kan je best bespreken met je plaatselijk kantoor. Enkel zo zal er de nodige aandacht aan besteed worden. Op dit forum kankeren over openbare of semi-openbare diensten brengt geen soelaas. Dus pak de koe bij de hoorns, enkel zo kunnen wij komen tot een goed/beter functionerende dienstverlening. Lees nog eens goed de rood aangeduide tekst in mijn antwoord en confronteer je bevoegd kantoor BPOST hiermee. Alle info werd inmiddels gegeven. Ik denk dan ook dat dit topic mag afgesloten worden. Jureca.be, u doet het nodige?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#19 , 17 aug 2020 22:32

Inazuma, eventuele problemen met BPOST kan je best bespreken met je plaatselijk kantoor.
Dat is theorie

Net zoals uw rode melding dat de verificatie van de ontvanger nog gebeurt.
Dat is niet zo, of alleszins niet gegarandeerd zo
Zoals je ook al meermaals van andere gebruikers had kunnen lezen op dit forum.

Bij mij dus al in minstens 3 aangetekende zendingen op laatste 5 maanden niet
2 eigen, zijnde 100% van mijn aangetekende zendingen (2 is al veel op 5 maanden bij mij)
nog 1 van iemand anders

Je kan naar de lokale postmeester, been there, done that, maar het verandert naar eigen ervaring weinig tot niets

Mijn "oplossing" is Bpost zoveel mogelijk mijden

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#20 , 17 aug 2020 22:37

Gezien het om aangetekende zendingen gaat
Waarvan de overheid een gegarandeerde aflevering & afleveringstermijn voorziet
Die gebruikt worden in juridische disputen
Is het cruciaal dat deze dienst correct & betrouwbaar werkt


Dit blijkt dus allerminst nog het geval te zijn, en dat gaat nog geregeld terugkomen
Hier op forum
En voor de rechtbanken

Terug naar “Andere”