bankcontact : contactloos versus pincode

observere
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

bankcontact : contactloos versus pincode

#1 , 23 jul 2020 21:23

Tijdens de eerst corona-golf werd je gevraagd met een bankkaart te betalen

Deze die het met tegenzin deden zijn al op hun stappen teruggekeerd, wegens te hoge kosten.

Voor een brood bij de bakker ( 2.2€ ) moet je nu cash betalen.

Zijn de kosten verschillend voor de winkelier als contactloos betaald vergelijkt met pincode.?

Kan het zijn dat dat de bankkosten even groot zijn als de prijs van het brood (2.2€)?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3796

#2 , 24 jul 2020 00:17

De bankkosten zijn gelijk voor contactloos als met de chip.
Voor een brood zal dit zo'n 2 cent zijn (exclusief vaste kosten).
Minder dan wat de totale kost van cash geld is op zo'n bedrag alvast...

WP002
Berichten: 1479

#3 , 24 jul 2020 13:52

Zijn de kosten verschillend voor de winkelier als contactloos betaald vergelijkt met pincode.?
Dat was vroeger zo met Proton, nu niet meer.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 24 jul 2020 16:31

Wat is contactloos? Bancontact, Paypal, Payconiq, ...? Allemaal andere tarieven.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#5 , 24 jul 2020 17:23

Contactloos betalen met bankkaart kan momenteel tot 50 euro. Maar ik hoorde dat de kost per verrichting berekend wordt, en dat zou te duur zijn voor kleine bedragen. Voor een brood bij de bakker >>> cash dus.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Sirkii
Berichten: 5417

#6 , 24 jul 2020 18:46

Zoals geschreven: 2 cent tot 5€ bij Worldcom met een aantal transacties inbegrepen in het abonnement.

De reden zal eerder zwartwerk zijn denk ik ;-)

Terug naar “Andere”