Nav de coronacrisis moest ik thuiswerken. Ook mijn zoon en dochter maakten gebruik van de wifi. En dat liep voor geen meter. Ook niet na de plaatsing van een paar extenders. Dus dan maar de Home optimizer van de provider op de smartphone geïnstalleerd en de test gedaan : 3.80 Mbit/s download - 0.67 Mbit/s upload. Ik betaal al maanden voor ... maxi internet :
Maxi internet =
Onbeperkt volume
(thuis en op de Wi-Fi Hotspots)
Maximale downloadsnelheid: 100 Mbps
Maximale uploadsnelheid: 20 Mbps
Dus contact genomen met de provider : gekend scenario...medewerker 4 was duidelijk : 4 Mbit/s download is het maximum wat kan geleverd worden omdat via de kabel die naar uw woning loopt niet meer dan 4mb/s kan geleverd worden, aangezien het een oude kabel is. Er zijn een paar techniekers langs gekomen. Deze mensen deden wat ze konden en plaatsten zelfs een nieuwe modem, maar zonder verbetering.
Klacht neergelegd: ik vraag een oplossing, want het ziet ernaar uit dat ik nog regelmatig van thuis uit zal moeten werken, en een tegemoetkoming omdat ik al vele maanden betaal voor iets wat niet kan geleverd worden en waarvan de provider kon weten dat het technisch niet leverbaar was.
Hun voorstel: 5 euro korting op de facturen voor de volgende 12 maanden.
Ik heb, per onmiddellijke, gereageerd dat hun voorstel totaal niet in verhouding is.
En nu krijg ik geen reactie meer op mijn mails.
Kan iemand mij raad geven aub?
Alvast bedankt
Mahasock