factuur internet-wifi

Mahasock
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

factuur internet-wifi

#1 , 28 jun 2020 23:21

Nav de coronacrisis moest ik thuiswerken. Ook mijn zoon en dochter maakten gebruik van de wifi. En dat liep voor geen meter. Ook niet na de plaatsing van een paar extenders. Dus dan maar de Home optimizer van de provider op de smartphone geïnstalleerd en de test gedaan : 3.80 Mbit/s download - 0.67 Mbit/s upload. Ik betaal al maanden voor ... maxi internet :
Maxi internet =
Onbeperkt volume
(thuis en op de Wi-Fi Hotspots)
Maximale downloadsnelheid: 100 Mbps
Maximale uploadsnelheid: 20 Mbps

Dus contact genomen met de provider : gekend scenario...medewerker 4 was duidelijk : 4 Mbit/s download is het maximum wat kan geleverd worden omdat via de kabel die naar uw woning loopt niet meer dan 4mb/s kan geleverd worden, aangezien het een oude kabel is. Er zijn een paar techniekers langs gekomen. Deze mensen deden wat ze konden en plaatsten zelfs een nieuwe modem, maar zonder verbetering.
Klacht neergelegd: ik vraag een oplossing, want het ziet ernaar uit dat ik nog regelmatig van thuis uit zal moeten werken, en een tegemoetkoming omdat ik al vele maanden betaal voor iets wat niet kan geleverd worden en waarvan de provider kon weten dat het technisch niet leverbaar was.

Hun voorstel: 5 euro korting op de facturen voor de volgende 12 maanden.
Ik heb, per onmiddellijke, gereageerd dat hun voorstel totaal niet in verhouding is.
En nu krijg ik geen reactie meer op mijn mails.
Kan iemand mij raad geven aub?

Alvast bedankt

Mahasock

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 28 jun 2020 23:32

aangetekend in gebreke stellen en oplossing eisen binnen de 14 dagen

reageren ze negatief of er komt geen antwoord contact opnemen met de ombudsman voor telecommunicatie

puttemanp
Berichten: 613

#3 , 29 jun 2020 07:22

Maxi internet =
Onbeperkt volume
(thuis en op de Wi-Fi Hotspots)
Maximale downloadsnelheid: 100 Mbps
Maximale uploadsnelheid: 20 Mbps
Het staat er nochthans duidelijk: MAXIMALE upload en MAXIMALE download.In de kleine lettertjes van jouw contract zal ook wel staan dat de provider deze snelheiden niet garandeert en dat het gaat om een inspanningsverbintenis.

Geen enkele provider gaat een snelheid garanderen, tenzij je een veelvoud gaat betalen van wat je nu voor een consumenten abonnement betaalt.

De beperking waar jij op stuit is eigen aan de gebruikte technologie. Jouw kabel zit nog op een oudere ADSL centrale, 100Mbps kan enkel op VDSL. Bovendien is de snelheid die je via de telefoonkabel kan halen afhankelijk van de afstand van jouw installatie tot de telefooncentrale.
Deze ADSL centrale zal 'ooit' wel eens vervangen worden door VDSL of zelfs fiber. Maar daarvoor moet er eerst genoeg potentieel zijn.
Woon je in een straat met slechts enkele huizen, of zit iedereen in de straat op kabelinternet kan dit echter nog even duren.

P.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 29 jun 2020 12:22

Ofwel zit je op het einde van de lus. Ze vertelden dan maar dat ik op het einde van de lus zat.
Bij telefoonverbindingen VDSL, ADSL... Is er geen lus. Je hebt als het ware een privékabeltje naar de centrale.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 29 jun 2020 12:36

Ofwel zit je op het einde van de lus. Ze vertelden dan maar dat ik op het einde van de lus zat.
Bij telefoonverbindingen VDSL, ADSL... Is er geen lus. Je hebt als het ware een privékabeltje naar de centrale.
Toch niet. Het distributiegedeelte van het kopernetwerk ligt wel degelijk bijna altijd in lussen. Voor telefonie maakte dat niet uit en voor ADSL was de meerlengte irrelevant. Voor VDSL wel en invoeren op de retour worden verlast op de aanvoer omdat lengte voor VDSL veel kritischer is.

Coax heeft dat lengteprobleem niet maar als er te veel gebruikers op een sectie zitten vertraagt het ook. Het Docsis protocol verdeelt de bandbreedte tussen alle klanten op een sectie. Men lost dit op door de secties te verkleinen en meer bandbreedte toe te wijzen aan data : da s de reden waarom analoge kabelTV binnenkort verdwijnt.

Als koper voor geen meter werkt en FTTH komt er niet snel dan “moet” je naar de kabel.

Geen enkel ombudsman of vrouw kan je probleem oplossen...

Mahasock
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 jun 2020 23:04

Hartelijk dank voor de reacties.
Maar mag ik ,als trouw klant (+35j) , er dan niet op vertrouwen dat deze maatschappij mij de beste oplossing zal aanbieden. Zij weten dat de kabel die in onze woning toekomt een maximale downloadcapaciteit heeft van 4 mbps. Nu betaal ik dus 49.5 euro/m. Zelfs de goedkopere formule 'Maximale downloadsnelheid: 50 Mbps-Maximale uploadsnelheid: 4 Mbps - Intelligente, stabiele en krachtige wifi - 10 GB Cloud opslagruimte inbegrepen - 50 GB E-mail (1 e-mailbox & 5 aliassen) ' voor 27.5/m is eigenlijk nog te duur.
Is het verwonderlijk dat ik mij bedrogen voel en dat ik naast een dringende oplossing , ook een tegemoetkoming vraag?

je zou denken dat het abonnement met onmiddellijke ingang zou aangepast worden naar de goedkopere formule.Niet dus.
De persoon, die mijn klacht behandelt, reageert niet meer op mijn mails.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 30 jun 2020 09:02

Is het verwonderlijk dat ik mij bedrogen voel en dat ik naast een dringende oplossing , ook een tegemoetkoming vraag?
Tenzij uw provider fysiek zijn ganse installatie vervangt in uw buurt, lijkt er technisch geen oplossing.
Zelfs een basis abonnement zal zoals u zelf zegt, zijn specificaties niet halen wegens de technische problemen.

Als u meer wil, zal u moeten veranderen van technologie (telefoon :arrow: kabel of 4G )
Een andere speler op dezelfde telefoon aansluiting proberen is zinloos, en zal dezelfde problemen hebben.


4G oplossingen zijn nog dekkings-afhankelijk, en je zit sneller aan de gebruikslimieten.
1 vd grootste telecomspelers heeft een 4G internet/TV aanbod waar ze nauwelijks of geen reclame voor maken (en zit zonder modems ...)

je zou denken dat het abonnement met onmiddellijke ingang zou aangepast worden naar de goedkopere formule.Niet dus.
Als u 35j klant bent, zit u bij een provider die niet meteen uitblinkt inzake klantvriendelijkheid.
Klanten downgraden doet men niet vanzelf in een bedrijfstak waar men de klant net méér diensten en opties probeert te laten kopen.

Merktrouw wordt al lang niet meer beloond in de telecom sector.
Nieuwe klanten wel...

Terug naar “Andere”