Vonnis zonder mogelijk te verweren. Proximus

M Ray
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Vonnis zonder mogelijk te verweren. Proximus

#1 , 25 jun 2020 21:58

Ik heb een onbetaalde schuld bij proximus waarvan ik niet op de hoogte was.
Zonder dat ik me heb kunnen verweren is hier een vonnis over geveld .
Wat kan ik hier nu nog tegen doen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12838

#2 , 25 jun 2020 22:00

Wat is de reden dat u zich niet hebt kunnen verweren?

M Ray
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jun 2020 22:11

Ik ben nooit op de hoogte gebracht dat er een zitting was. Een deurwaarder heeft me een week ervoor pas op de hoogte gebracht dat er een openstaande schuld is.

Reclame

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#4 , 25 jun 2020 22:17

naar welk adres is de uitnodiging of de dagvaarding gestuurd?

M Ray
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 jun 2020 22:36

Ik heb enkel een melding gekregen op papier (doorgezonden door bpost op een ander adres) van een gerechtelijke akte doordat ik op een ander adres verblijf.

Nadat ik telefonisch contact heb opgenomen met de deurwaarder heb ik de dagvaarding gekregen via mail op 11 juni, zitting op 16 juni.

Ik heb na telefonisch contact te hebben gehad betaald. Maar toch is de zitting doorgegaan. Blijkbaar was het niet voldoende hoewel ik 130€ meer heb betaald dan de openstaande schuld.
Ik zou hier heel graag een nieuwe zitting voor bijwonen. Op het vonnis staan enkele dingen die 1-niet stroken met de realiteit en 2-aanwijst dat proximus niet over de nodige bewijsstukken beschikt.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#6 , 25 jun 2020 22:44

Ik heb enkel een melding gekregen op papier (doorgezonden door bpost op een ander adres) van een gerechtelijke akte doordat ik op een ander adres verblijf.

Nadat ik telefonisch contact heb opgenomen met de deurwaarder heb ik de dagvaarding gekregen via mail op 11 juni, zitting op 16 juni.

Ik heb na telefonisch contact te hebben gehad betaald. Maar toch is de zitting doorgegaan. Blijkbaar was het niet voldoende hoewel ik 130€ meer heb betaald dan de openstaande schuld.
Ik zou hier heel graag een nieuwe zitting voor bijwonen. Op het vonnis staan enkele dingen die 1-niet stroken met de realiteit en 2-aanwijst dat proximus niet over de nodige bewijsstukken beschikt.
strikt genomen had u de uitnodiging gekregen en had het beste geweest om aan de griffie een verzoek tot uitstel te vragen gelet op de korte termijn van het krijgen van de uitnodiging en de datum van de zitting.

nu is het enigste dat u kan doen is in beroep gaan of in het vonnis berusten

M Ray
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 jun 2020 22:52

Ik heb inderdaad de fout gemaakt door de dagvaarding niet goed te lezen (te nonchalant) . Doch vind ik dat de extra kosten die mij worden aangerekend exuberant, plus proximus heeft naar mijn inziens onvoldoende gecommuniceerd over een periode van 6 maanden om mij van deze schuld te verwittigen. Ik zal morgen beroep aantekenen.

Bedankt voor u hulp.
Mvg Ray


Bedankt voor

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#8 , 25 jun 2020 23:17

Het bedrag is te laag om beroep aan te tekenen.
U kan verzet aantekenen.
Dat moet met een deurwaardersexploot, en de kosten zouden wel eens hoger kunnen zijn dan wat je betwist.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#9 , 25 jun 2020 23:18

Het bedrag is te laag om beroep aan te tekenen.
U kan verzet aantekenen.
Dat moet met een deurwaardersexploot, en de kosten zouden wel eens hoger kunnen zijn dan wat je betwist.
hij spreekt niet over een specifiek bedrag, die 130euro zijn vermoed ik de extra kosten van de deurwaarder

M Ray
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#10 , 26 jun 2020 00:59

Dit gaat me niet persé om de kosten maar de manier waarop dit word afgehandeld. proximus heeft me gedurende 6 maanden in het ongewisse gelaten betreffende mijn schuld. Ik heb daarna idd de fout gemaakt het verzaakt op te dagen op de zittingsdag door een nonchalante houding betreffende de e-mail. Maar ik was me niet bewust van die schuld gedurende die periode en heb dit trouwens via mail duidelijk gecommuniceerd naar de deurwaarder toe. Deze heeft me op een dreigende taal laten verstaan dat de kosten hoger zouden worden indien ik niet direct zou betalen. ‘Dit en alleen dit’ is de reden waardoor ik in beroep wil gaan. Van een achterstaande schuld van 73€ naar 430€ gaan dit exclusief gerechtskosten en of rolrecht lijkt me buitensporig ook al is het wettelijk.
Ik zou in elk geval wel willen weten welke pogingen er door proximus zijn genomen om mij te contacteren .

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 26 jun 2020 09:03

Ik heb enkel een melding gekregen op papier (doorgezonden door bpost op een ander adres) van een gerechtelijke akte doordat ik op een ander adres verblijf.
Ben je op het adres waar je verblijft wel domicilieerd?

Terug naar “Andere”