Bij het starten van de koude motor heb ik een extra ratel. Dit ook enkel de eerste koude start. De volgende koude start enkele seconden later is er niets aan de hand. De garagisten die al even gekeken/geluisterd hebben (niet in X garage), beweren dat het geluid van de kettingspanner is. Ofwel de spanner zelf, ofwel een olielekje. Een probleem dat bij dit merk niet ongekend is, zeker niet bij de nieuwere modellen.
Diezelfde garagisten beweren ook dat dat helemaal niks met de chiptuning te maken heeft omdat deze niet aan de opstartprocedure van de wagen prullen. Ik ben ook naar de zogenaamde #1 van het land gegaan om zeker te zijn dat het vakwerk was. Daar gaven ze mij hetzelfde antwoord als de garagisten over dit probleem.
Technisch gezien valt alles van "tuning" binnen de opgelegde grenzen van de fabrikant.
Bij de garage zelf zijn ze niet op de hoogte van de chiptuning.
Zonder het zelf te horen lijkt met dit wel te kloppen, dit zal inderdaad totaal niets te maken hebben met de tuning. Maar als de fabrikant zich er tussenuit kan wurmen zal hij hier zeker beroep op doen. Als dit bij de nr 1 van het land is gebeurt heb je normaal ook iets van garantie gehad op je motor? De meeste tuners die op niveau en legaal werken geven na een tuning zelf garantie op de motor, maar ik vrees dat in dit geval zij zullen zeggen dat dit (zoals je zelf al zegt) niets te maken heeft meet de tuning dus zij zullen er ook hun handen van aftrekken...
Ga naar de garage en meld dit gewoon en zeg absoluut niets over die tuning tenzij ze er zelf over beginnen en je zeker bent dat ze hun argumenten kunnen staven.