Verkoper haakt af "marktplaats"

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

Re: Verkoper haakt af "marktplaats"

#16 , 01 jun 2020 12:00

marktplaats is uit nederland dus ik vermoed dat de nederlands wetgeving van toepassing zal zijn indien u de tegenpartij wilt "dagvaarden"

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12841

#17 , 01 jun 2020 12:21

marktplaats is uit nederland dus ik vermoed dat de nederlands wetgeving van toepassing zal zijn indien u de tegenpartij wilt "dagvaarden"
Dat is ook een onderdeel van Facebook, ik denk dat TS dat bedoelt.

Jan1245
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#18 , 01 jun 2020 13:08

Inderdaad. Het is via de marktplaats van facebook. Dus ik heb eigenlijk geen poot om op te staan?

Reclame

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#19 , 01 jun 2020 13:24

marktplaats is uit nederland dus ik vermoed dat de nederlands wetgeving van toepassing zal zijn indien u de tegenpartij wilt "dagvaarden"
Dat is ook een onderdeel van Facebook, ik denk dat TS dat bedoelt.
mja, ik noemt dat marketplace, juist om verwarring met marktplaats.nl te vermijden :p
Inderdaad. Het is via de marktplaats van facebook. Dus ik heb eigenlijk geen poot om op te staan?
ja en nee

strikt genomen hebt u gelijk, maar het sop is de kolen niet waard

de procedure om eventueel uw gelijk te halen zal meer kosten, om nog maar te zwijgen over de jaren dat zoiets kan duren

tegenpartij zal bv in een tegeneis kunnen zetten dat het u eigen keuze was om een fiets van een bepaalde waarde te kopen iets waar de tegenpartij niet voor verantwoordelijk kan worden gehouden om dan het "verschil" bij te legen aangezien beide een aparte zaak zou zijn

cesto
Berichten: 324

#20 , 02 jun 2020 08:01

tegenpartij zal bv in een tegeneis kunnen zetten dat het u eigen keuze was om een fiets van een bepaalde waarde te kopen iets waar de tegenpartij niet voor verantwoordelijk kan worden gehouden om dan het "verschil" bij te legen aangezien beide een aparte zaak zou zijn
Volgens mij zou je ook het risico lopen van een tegeneis voor tergend en roekeloos geding.

LeenW
Berichten: 12841

#21 , 02 jun 2020 09:20

tegenpartij zal bv in een tegeneis kunnen zetten dat het u eigen keuze was om een fiets van een bepaalde waarde te kopen iets waar de tegenpartij niet voor verantwoordelijk kan worden gehouden om dan het "verschil" bij te legen aangezien beide een aparte zaak zou zijn
Volgens mij zou je ook het risico lopen van een tegeneis voor tergend en roekeloos geding.
Waarom juist?

cesto
Berichten: 324

#22 , 02 jun 2020 11:04

[/quote]

Waarom juist?
[/quote]

Omdat TS geen schade heeft gehad als gevolg van de mislukte verkoop, dus een ongegronde vordering zal instellen met het enige doel om die verkoper te pesten. Als ik in de plaats was van deze laatste zou ik het zeker doen.

LeenW
Berichten: 12841

#23 , 02 jun 2020 11:09

Waarom juist?
[/quote]

Omdat TS geen schade heeft gehad als gevolg van de mislukte verkoop, dus een ongegronde vordering zal instellen met het enige doel om die verkoper te pesten. Als ik in de plaats was van deze laatste zou ik het zeker doen.
[/quote]

Ah specifiek voor die eis dan, ja daar kan ik wel inkomen. Maar als TS de uitvoering van de koop eist, kan hem weinig verweten worden. Natuurlijk zit hij dan met twee fietsen..

Jan1245
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#24 , 02 jun 2020 12:27

Ah specifiek voor die eis dan, ja daar kan ik wel inkomen. Maar als TS de uitvoering van de koop eist, kan hem weinig verweten worden. Natuurlijk zit hij dan met twee fietsen..
[/quote]

Hey,

Het eisen van die fiets zal ik niet met succes kunnen doen, want die fiets is zogezegd weg.
Ik heb vandaag een bericht gekregen van de verkoper dat hij het jammer vind van het misverstand.
En mij 10% van de verkoopprijs wilt vergoeden voor het breken van de verkoopacte.

Ik heb het gevoel dat hij er dan wel heel goedkoop van afkomt!

LeenW
Berichten: 12841

#25 , 02 jun 2020 12:36

Ah specifiek voor die eis dan, ja daar kan ik wel inkomen. Maar als TS de uitvoering van de koop eist, kan hem weinig verweten worden. Natuurlijk zit hij dan met twee fietsen..
Hey,

Het eisen van die fiets zal ik niet met succes kunnen doen, want die fiets is zogezegd weg.
Ik heb vandaag een bericht gekregen van de verkoper dat hij het jammer vind van het misverstand.
En mij 10% van de verkoopprijs wilt vergoeden voor het breken van de verkoopacte.

Ik heb het gevoel dat hij er dan wel heel goedkoop van afkomt!
[/quote]

Zoals eerder gezegd, hij kan die fiets niet wegschenken als hij al verkocht is. De uitvoering van de koop kan u eisen, het verschil bijpassen niet.

Iets overeenkomen kan uiteraard wel, kan u veel tijd en moeite besparen. Die 10% lijkt mij op zich wel schappelijk.

Terug naar “Andere”