Corona tax

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

Re: Corona tax

#16 , 26 mei 2020 14:13

Bij mijn merkdealer staat het terras buiten, meerdere flessen ontsmettingsalcohol , plexi schermen, ... the works
Niets van gemerkt aan de nog steeds zeer verteerbare factuur.

Dak open & zoom-zoom

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#17 , 26 mei 2020 17:12

Vorige week in mijn garage 5,50 € betaald voor coronamaatregelen Stond wel aangegeven aan de ingang en stond ook afzonderlijk vermeld op mijn factuur. Gisteren bij de pedicure geen supplement betaald.

lukasi
Berichten: 1145

#18 , 26 mei 2020 17:31

Mijn tandarts vroeg ( zonder enige aankondiging ) ook een 5€ , heb tegemoetkoming gevraagd van 15€ voor het 20 minuten wachten in de wachtzaal . Nochtans was er duidelijk een uur afgesproken.

Reclame

jef007
Berichten: 1683

#19 , 26 mei 2020 17:39

en wat heeft de tandarts gezegd? of heeft hij een botte spuit gebruikt?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#20 , 26 mei 2020 18:03

In de horeca is daar nog niks over beslist want ze weten zelf nog maar van deze middag hoe men moet werken, en geruchten ??? als deze week beslist word dat alle BTW in de horeca op 6% gaat gebracht worden wel tijdelijk zal er geen andere opslag gevraagd worden want men is bang dat het eens zou kunnen aflopen zoals in Oostenrijk waar men geen klanten meer geeft . in Italië heeft er altijd een covert taks bestaan .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12840

#21 , 26 mei 2020 18:14

In de horeca is daar nog niks over beslist want ze weten zelf nog maar van deze middag hoe men moet werken, en geruchten ??? als deze week beslist word dat alle BTW in de horeca op 6% gaat gebracht worden wel tijdelijk zal er geen andere opslag gevraagd worden want men is bang dat het eens zou kunnen aflopen zoals in Oostenrijk waar men geen klanten meer geeft . in Italië heeft er altijd een covert taks bestaan .
Wie gaat dat weeral betalen?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#22 , 26 mei 2020 21:39

De consument, ik heb de hoorzitting in de commies vandaag gevolgd en de horeca heeft daar zijn eisen op tafel gelegd, ik vraag me af wie dit gaat betalen, en het profitariaat is nooit ver weg zeg men altijd .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jef007
Berichten: 1683

#23 , 26 mei 2020 22:48

simplistische vraag :
als het BTW tarief op een product ( een pint bier) daalt, dan wordt het product toch goedkoper voor de bierdrinker (consument) ???

LeenW
Berichten: 12840

#24 , 26 mei 2020 23:02

simplistische vraag :
als het BTW tarief op een product ( een pint bier) daalt, dan wordt het product toch goedkoper voor de bierdrinker (consument) ???
Niet in de Horeca :lol:

Ze zijn dit bijna allemaal vergeten, maar een van de regelingen voor de Witte Kassa was dat de btw op maaltijden naar 12% verlaagd werd, waarna de prijzen konden dalen voor de consument. Niet dus, dat werd gewoon extra winst voor de restaurants.

Nu in het huidige klimaat is het niet de bedoeling dat de prijzen dalen, maar dat de Horeca wat extra zuurstof krijgt. Waar wel iets voor te zeggen valt, maar het geld dat de Staat hiermee verliest moet natuurlijk weer ergens anders vandaan gehaald worden.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#25 , 26 mei 2020 23:53

simplistische vraag :
als het BTW tarief op een product ( een pint bier) daalt, dan wordt het product toch goedkoper voor de bierdrinker (consument) ???
Gij gelooft nog in sinterklaas ook zeker ?

Marge wordt groter

Vele horeca zaken gaan dat hard nodig hebben om te overleven
Niet bij iedereen is de huur opgeschort, en alle andere vaste rekeningen lopen ook gewoon door

Voor anderen gaat het een leuk extraatje zijn

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#26 , 27 mei 2020 07:43

simplistische vraag :
als het BTW tarief op een product ( een pint bier) daalt, dan wordt het product toch goedkoper voor de bierdrinker (consument) ???
In de eisenbundel van Horeca Vlaanderen staat wel degel prijzen blijven gelijk maar de marge vergroot.

En hoeveel tot vervelens toe heb ik discussie gehad met horeca mensen op de horeca platformen, dat de consument de BTW betaald dit kan men niet begrijpen, zelfs sterker nog zijn zien die zelfs als persoonlijke belastingen.

Ik ben al een tijdje beheerder van zo een platform met meer dan 21.000 leden.

Ik ken ook de noden en de wetgeving van de horeca en het ....
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jef007
Berichten: 1683

#27 , 27 mei 2020 10:45

beste Inazuma,

ik stel voor dat u mij NIET langer beledigd door gebruik te maken van Sinterklaas!!!

BTW is een taks die de eindverbruiker betaalt, dus als die taks daalt, dan zou ook de prijs aan de kassa moeten dalen.

En omgekeerd ook, als bvb de prijs van benzine stijgt door accijnsverhoging, dan betaalt de klant MEER!

En als u het niet kunt afleren om anderen te beledigen, ga hier dan weg!

bosprocureur
Berichten: 6858

#28 , 27 mei 2020 10:55

Oei, corona zorgt er blijkbaar voor hele lange tenen.

Het gaat er hier niet om dat een of andere heilige man langskomt, maar gewoon dat de horeca de prijs zo mogen handhaven, terwijl ze iets minder btw aanrekenen, en dus meer overhouden.

En tenslotte, is dit voor hem een vorm van overleven. En deze keer wettelijk geregeld. Dus waar is het probleem?

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#29 , 27 mei 2020 11:57

Vraag mij af hoe een gewone burger zou moeten overleven ? Bekijk uw rekeningen in de supermarkten maar eens.

Horeca : BTW is geen kostprijsfactor, vermindering BTW tarief = vermindering prijs aan de klant. Anders diefstal en afzetting. Is tevens nog altijd de sector met zwart ( ondanks de witte kassa ). Jarenlang geprofiteerd op de kap van de burgers/klanten. BTW jarenlang in hun zak gestoken en zwarte aankopen. Dus nu nog eens de klanten bedriegen ? Er zijn al belangengroepen genoeg die de regering en deskundigen onder druk zetten.

Regering denkt ook eens uiteindelijk aan uw burgers en vul niet op de kap van zij die alles betalen, de zakken van bepaalde groepen.

Waarom geen belasting vermindering voor de gewone man ( en minder taksen ) ? Zij kunnen horecakosten niet inbrengen als onkosten.
Met minder BTW zouden wij, burgers ook beter kunnen overleven. Is pure discriminatie onder druk.

bosprocureur
Berichten: 6858

#30 , 27 mei 2020 12:17

Eens lezen ? Zo simpel ligt het niet dacht ik.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200526_04971875

Terug naar “Andere”