Pakje vorig adres geleverd

Schrans
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Pakje vorig adres geleverd

#1 , 15 mei 2020 19:11

Vandaag kregen we bericht dat een kledingwinkel ongevraagd een betaalde broek gezien de lockdown verstuurd heeft naar ons adres. Helaas zijn we in tussentijd verhuisd. Bpost geeft aan dat het pakje geleverd is ongeveer een maand geleden, maar de nieuwe bewoner van dit pand geeft aan dit niet ontvangen te hebben. Eerlijkheidshalve moet ik meegeven haar niet volledig te vertrouwen. Wat zijn mijn rechten hierin? Is diefstal van de nieuwe huurster of foutief gehandeld van de winkel?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38619

#2 , 15 mei 2020 19:22

Hebt u aan de winkel medegedeeld dat u verhuisd was?
of aan Bpost?

LeenW
Berichten: 12882

#3 , 15 mei 2020 19:32

En hoe is die bestelling juist tot stand gekomen?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9793
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 16 mei 2020 13:49

Vandaag kregen we bericht dat een kledingwinkel ongevraagd een betaalde broek gezien de lockdown verstuurd heeft naar ons adres. Helaas zijn we in tussentijd verhuisd.
Als de (fysieke) winkel op eigen initiatief beslist om bestelde goederen op te sturen, is dat op eigen verantwoordelijkheid en kosten van de winkel.

Wat er met het pak gebeurd is, dienen zij te regelen met bpost / effectieve ontvanger
Niet met u ...

Schrans
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 mei 2020 15:09

Het betreft een retouche die normaal dient afgehaald te worden maar waarbij de winkel dit spontaan heeft opgestuurd. Ik vermoed dat ze zich hierbij baseerden op de klantenkaart.

LeenW
Berichten: 12882

#6 , 16 mei 2020 17:08

Dat gaat dan inderdaad het probleem van de winkel zijn.

Terug naar “Andere”