koerier levert pakket niet

kevinvekemans
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

koerier levert pakket niet

#1 , 23 apr 2020 16:41

De bezorger van post NL was ongeveer een maand geleden komen aanbellen toen ik wat verder door aan het praten was met buren. Ik wist ook niet dat hij een pakket kwam leveren want het was een cadeau. Maar mijn voordeur stond tegen. Ik riep nog dat hij niet moest aanbellen want anders beginnen de honden weer te blaffen. Hij belt toch aan en loopt mijn afrit af maar 1 van mijn honden duwt met zijn snuit de deur open en loopt naar de bezorger al blaffend mijn honden doen niemand een vlieg kwaad het was gewoon voor aandacht dat ze naar hem liepen. hij heeft schrik van honden en gooit zijn computer waarmee ze de pakketten scannen naar de hond maar raakt bijna mijn auto. ( bye the way mijn voet is gebroken dus daarom was ik niet meteen terug aan de deur.) dus ik word boos zeg hem dat hij dat apparaat niet moet gooien maar verontschuldig mij voor de honden hij begint te roepen dat hij politie gaat bellen. dus ik zeg dat hij dat dan maar moet doen en hij vertrekt daarna. Nu is het probleem dat hij ondertussen al 4 pakketten moest leveren het eerste had hij retour naar afzender gestuurd en had hij als reden gezet dat het adres niet bestaat de twee volgende keren kwam mijn vrouw juist buiten en heeft hij het afgeleverd maar gisteren moest hij terug een pakket leveren en ik zag hem juist voorbij rijden een paar minuten later kreeg ik het bericht dat het pakket retour word gezonden want het was geweigerd bij bezorging. ik heb ondertussen al een paar keer met de klantendienst gebeld en krijg steeds te horen dat ze een klacht aanmaken en met de bezorger gaan praten maar hij blijft mijn pakketten nog steeds terugsturen. dus dat is het verhaal nu is mijn vraag kan ik hiervoor gerechtelijke stappen ondernemen of bestaat hier omtrent geen wetgeving ook omdat mijn vrouw en ik zijn zelfstandig in bijberoep en onze leveranciers leveren ook met post nl en ik heb al 1 maal een klant moeten teleurstellen maar als dit nog een paar keer gebeurd kan ik wel klanten verliezen. en de leveranciers willen het ook niet versturen met een andere firma

Alvast bedankt op voorhand
vriendelijke groeten
Kevin

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 23 apr 2020 17:54

klacht indienen bij de ombudsdienst voor de postsector;

https://www.ombudsman.be/nl/ombudsmanne ... postsector

schadevergoeding eisen en alles goed gedocumenteerd doorsturen naar de ombudsdienst

Blaatpraat
Berichten: 3796

#3 , 23 apr 2020 19:21

Naast bovenstaande (wat je zeker moet doen), ook de raad geven om keer op keer een klacht in te dienen bij de klantendienst van het bedrijf.
Het mag wel lijken alsof ze niets doen, maar ik kan uit eigen ervaring spreken dat ze wel degelijk actie ondernemen.

Reclame

Terug naar “Andere”