Elke maand 100 euro betaling aan incassobureau zonder dat er op staat hoeveel het totale bedrag is


Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#32 , 21 apr 2020 15:10

Oplichting staat bij mijn weten in het strafwetboek.
kan je mij nu eindelijk eens uitleggen hoe je er een strafrechtelijk misdrijf van maakt?

men betaald zijn krediet niet verder af
er wordt via incasso bureau een verdere afbetaling overeengekomen van 100€ per maand.

topicstarter volgt het advies en stopt de betalingen

men stapt naar de rechtbank en eist de verdere uitvoering van de overeenkomst op basis van art 1134 , bw 21/3/1804
hoe ga jij zich in deze zaak beroepen op dat art 496? dat wil ik wel eens weten

zwijgen we van de onkosten dat dit met zich meebrengt, maar hoe zit het met het valselijk beschuldigen van oplichting als je zich daarop onterecht gaat beroepen?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Franciscus
Berichten: 38599

#33 , 21 apr 2020 15:53

Mijn reactie was op stel dat het oplichting was ...en daarop heb ik geantwoord.
Uit de weinige info bestond de mogelijkheid ..daarop is voortgegaan en u haalt dan enkel eerste deel art oplichting aan daarom volledig art gegeven.

met al de info die TS krijgt gaat deze verder zoeken en komt uiteindelijk met meer info tot de juiste conclusie

het is het niet dus idd puur een burgerlijke procedure.


Maar ik weet uit de praktijk dat er regelmatig vooral oudere mensen contracten tekenen waar oplichting in grote letters over de tekst staat. Alleen zitten die mensen er dan wel mee en moeten we in de richting van strafwetboek.

En zeg nu niet dat dat niet gebeurd.

Reclame

Terug naar “Andere”