diensten leveren tussenkomst politie.

daniel.dw
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

diensten leveren tussenkomst politie.

#1 , 09 apr 2020 16:07

Beste Mensen,

Ik ben een handelaar en ik lever bepaalde diensten en plaatsing van bepaalde producten aan de consumenten en bedrijven. Op een dag ben ik door een klant gecontacteerd geweest om herstellingswerken bij haar thuis uit te voeren. Telefonisch overeengekomen dat ze klaar is om ter plaatse met de bancontact te betalen (Op zaterdag). Na de herstelling bleekt ze ineens niet akkoord te zijn om te betalen nog ondertekenen van de werkbon, haar twee zonen doen erg agressief wanneer ik probeer de geinstalleerde product te verwijderen, op dat ogenblik zie ik dat het uit de hand aan het lopen is en beslissen om naar de politie te bellen, de dame lacht en beweert dat ze heel goeie banden heeft met de lokale politie, ik bel toch naar de politie, de agente gaat even binnen en na een paar minuten te praten vraagt ze aan mij om de omgeving te verlaten en om een factuur op te sturen. Ik zeg dat ik mijn product wil terughebben en ergens anders gaan installeren en dan begint de agente heel luid en agressief tegen mij praten en zegt jij mocht uw product terughebben op voorwaarden dat jij achteraf geen factuur gaat naar die mensen sturen, dat beslist ze ook meteen ter plaatse zonder met de klant te praten, ik was op dat ogenblik gechoqueerd en heb oke gezegd en mijn product teruggenomen, maar de herstellingswerken en verplaatsingskosten moet ik voor zich nemen volgens deze agente.

De vraag is of ik nu nog kan een factuur opmaken en toch versturen voor geleverde diensten en verplaatsingskosten?

Alvast bedankt voor jullie advies!

met vriendelijke groeten Daniel.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12840

#2 , 09 apr 2020 17:05

Agent heeft dat niet te beslissen, u mag gerust een factuur opmaken. Stel dat de tegenpartij niet akkoord gaat, gaat u wel moeten dagvaarden.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 apr 2020 17:22

Gaat het sop de kool waard zijn om naar een rechtbank te gaan, en geen enkele zekerheid te hebben over de uitslag ?

Ik vrees dat je één fout heeft gemaakt namelijk je product terug afbreken en mee nemen, ik schrijf dit op basis wat ik gezien heeft met mijn schoonbroer, ook totaal in het ongelijk gesteld door zijn product uit te bereken en mee te nemen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 09 apr 2020 17:42

Stap naar de korpschef en leg klacht neer tegen haar.

Franciscus
Berichten: 38603

#5 , 09 apr 2020 21:57

Burgerlijke zaak inzake levering.
Wegnemen van toestellen die aan de muur vast hangen en een deel zijn geworden van... diefstal???
Ik zeg maar want ik was er niet bij en weet ook niet wat u juist hebt gedaan.
Niets belet u de korpschef van die zone in kennis te stellen.

cesto
Berichten: 324

#6 , 09 apr 2020 22:04

Kun je misschien specifieker vertellen waar de oorsprong van onenigheid aan lag tussen jou en je klant? Wat hebben die mensen betwist? Het geplaatste product of de kwaliteit van je werk? Wat heeft het betalen per Bancontact met de ruzie te maken?

BloodNight
Berichten: 621

#7 , 09 apr 2020 22:16

Het enige wat u die inspecteur kan verwijten is dat zij onbeleefd was.
Zodra de politie aanwezig is moet zij ervoor zorgen dat de situatie onder controle is. Gelet op het feit dat zij de tegenpartij niet kan dwingen te betalen (niet voor bevoegd) dient u de plaats zo snel mogelijk te verlaten.
Ofwel met ofwel zonder uw spullen. Persoonlijk zou ik mijn spullen ook hebben meegenomen, zodoende beperkt u uw nadeel. Het klopt dat u het goed had kunnen laten steken en dat u naar de rechter had kunnen gaan. De vraag is, hoeveel tijd en geld zal het u kosten. Zal de tegenpartij kunnen betalen, zal de rechter ingaan op uw vraag en hoeveel uren bent u kwijt in de rechtbank...
Indien u van mening bent dat de politie niet vriendelijk genoeg was->comité P, intern toezicht, brief burgemeester, brief korpschef, algemene inspectie... keuze genoeg. Of het iets zal uitmaken?->neen
Vriendelijkheid is subjectief, bij twijfel->vrijspraak.

daniel.dw
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 09 apr 2020 23:59

Stap naar de korpschef en leg klacht neer tegen haar.
Helaas heeft de Korpschef mij al gecontacteerd en hij is ook van dezelfde mening vriendjespolitiek daar. De agente was echt razen en agressief tegen mij, op dat moment had ik echt gevoel dat ik ergens in colombia zit...

daniel.dw
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#9 , 10 apr 2020 00:09

Kun je misschien specifieker vertellen waar de oorsprong van onenigheid aan lag tussen jou en je klant? Wat hebben die mensen betwist? Het geplaatste product of de kwaliteit van je werk? Wat heeft het betalen per Bancontact met de ruzie te maken?
De oorsprong was dat de klant een dikke profiteur is en heeft eerst met mij telefonisch afgesproken om ter plaatse te betalen, netjes mijn werk laten doen en nadat het gedaan was zei ze dat ze enorm content was van het werk maar dat ze geen zin meer heeft om direct te betalen en wou de factuur per post zien binnenkomen zonder de werkbon te ondertekenen. Die mens is ook een zelfstandige en blijkbaar heeft met mij exact hetzelfde gedaan wat haar klanten met haar doen, dat is mijn bewuste mening.

cesto
Berichten: 324

#10 , 10 apr 2020 08:32

maar dat ze geen zin meer heeft om direct te betalen en wou de factuur per post zien binnenkomen zonder de werkbon te ondertekenen. Die mens is ook een zelfstandige en blijkbaar heeft met mij exact hetzelfde gedaan wat haar klanten met haar doen, dat is mijn bewuste mening.
En waarom weigerde ze dan de werkbon de tekenen als alles tot op dat moment in orde was? Het is toch normaal als je nadien een factuur uitschrijft dat je het doet op basis van een werkbon of dergelijke.
Ik snap het bedrag van die mens sowieso niet: ze bestelde iets wat je kwam plaatsen, maar uiteindelijk stuurde ze je weg met je toestel of wat het is toen je vroeg om de werkbon te tekenen. Wat heeft ze eraan?

Terug naar “Andere”