Loonbeslag

Ydcd
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Loonbeslag

#1 , 05 apr 2020 15:03

Geachte
10 jaar geleden had ik lening aangegaan. Wegens scheiding en advocaatkosten heb ik toen 3 maanden de helft betaald, toch hebben zij loonbeslag gelegd met een incasso bureau zonder een verwittiging. Nu eind dec kreeg ik van pensioendienst dat mijn schuld effen was en mijn volle pensioen zal ontvangen. Nu 3 maanden later krijg ik terug een brief van pensioendienst dat dezelfde incasso bureau loonbeslag leg dat een nog schuld te betalen met interesten en kosten, zij hebben nooit mijn gecontacteerd in die maanden. Ik zelf ging ervan uit dat het effen was door het schrijven van mijn pensioen dienst. Kan dit zomaar ? Kan ik die loonbeslag laten ongedaan maken of welke stappen kan ik ondernemen. Want ik denk dat die lening allang is afbetaald. Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 05 apr 2020 17:17

Hebt u nooit contact genomen met dat incassobureau...in principe kunnen die dat niet dus zal hier een schuldoverdracht zijn. En wie heeft zijn deel niet betaald tegenpartij dan dient u zich voor terugbetaling tot tegenpartij te wenden. Wat intresten betreft indien u tegenpartij niet in gebreke hebt gesteld zal dat dan alleen over som gaan maar niet over intresten en zeker niet over gerechtelijke intresten die u van ogenblik AS had kunnen eisen ook op de hoofdsom.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 apr 2020 17:42

Ik raad u ten stelligste aan om de volgende rubriek te lezen: https://economie.fgov.be/nl/themas/fina ... nvordering.

De overdracht/beslag zal betekend zijn door een gerechtsdeurwaarder en het is dan ook de gerechtsdeurwaarder die bepaald wanneer het beslag "gelicht" kan worden, m.a.w. kan beëindigd worden.

U kan zich m.i. althans best wenden tot de deurwaarder die het beslag heeft betekend en zo proberen te vermijden dat de schulden zich blijven opstapelen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 apr 2020 19:06

U spreekt van 'loonbeslag'.
Hoe werd dit gelegd?
Er is een groot verschil tussen een 'beslag', dit is dan een 'beslag onder derden' dat gelegd wordt met een deurwaardersexploot of een 'overdracht van loon', die gebeurt zonder gerechtsdeurwaarder.

Terug naar “Andere”