ereloon advokaat

Axel55
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

ereloon advokaat

#1 , 12 mar 2020 16:38

Beste,

Hoeveel uur kan een avocat mij aanrekenen voor het maken van een dagvaarding voor fouten in een bouw.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 12 mar 2020 16:41

Zoveel als hij gewerkt heeft. Dit is inclusief opzoekwerk, verplaatsingen, etc.

Axel55
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 mar 2020 18:00

voor een dagvaarding te schrijven moet hij zich toch niet verplaatsen?

wat is gemiddelde tijd voor zo een dagvaarding?

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 12 mar 2020 18:15

Een advocaat kent niets van bouwkunde. Hij/zij moet dus een professioneel geschreven memo krijgen van waarover de dagvaarding gaat zodat hij/zij enkel de juridische zinnetjes erbij moet schrijven. Rechter zal dan een expert aanstellen om een expertise te doen en aanbevelingen neer te schrijven omtrent wie fout is (want een rechter kent ook niets af van bouwkunde). Bouwheer kan na veroordeling nog in beroep gaan ...

Dergelijke procedures zijn niet goedkoop maar een bedrag durf ik er niet op plakken. Je bent rap vele duizenden euro kwijt en de rechtplegingsvergoedingen dekken lang niet al je kosten.

Wat is het probleem? Is t de moeite op te procederen?

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 12 mar 2020 18:44

Aanstellen deskundige door rechtbank dient voorgeschoten te worden door 'klager' ken cases van 5 à 10000 Euro.

Axel55
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 mar 2020 18:56

maar ik wil alleen dat hij de dagvaarding maakt daarom dat ik vraag hoeveel uur hijij hiervoor kan aanrekenen, gemiddelde uur nodig voor het maken van zo een dagvaarding en bestuderen dossier(er is een verslag van de deurwaarder met vaststelling) .

LeenW
Berichten: 12828

#7 , 12 mar 2020 19:46

Dat bespreekt u best op voorhand met de advocaat zelf. Laat hem dit schriftelijk bevestigen.

mbbs1024
Berichten: 474

#8 , 12 mar 2020 23:58

Rekent een advokaat ook al aan als je ernaartoe gaat om een prijsschatting te maken ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 13 mar 2020 08:31

Rekent een advokaat ook al aan als je ernaartoe gaat om een prijsschatting te maken ?
sommige, de meesten niet .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#10 , 17 mar 2020 14:07

Deze vraag kan onmogelijk beantwoord worden op dit forum, omdat het afhangt van de verloningswijze van de advocaat, de stukken en de complexiteit van de case.

Dit zal je moet opnemen met de advocaat zelf: goede afspraken maken op voorhand zodat duidelijk is wat zijn mandaat is.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Terug naar “Andere”