Camper onder fabrieksgarantie niet hersteld.

evo009
Topic Starter
Berichten: 2

Camper onder fabrieksgarantie niet hersteld.

#1 , 26 feb 2020 14:20

Onze camper (onder garantie) staat reeds 5 weken in de garage in Spanje en merk kan het probleem niet vinden. De camper heeft 24 maanden garantie, deze verloopt half maart 2020.
namen merken verwijderd - JurecaBE -moderator

We zijn in de eerste week 2 keer gesleept naar Y (merk) in Granada. Hier is 2 x hetzelfde onderdeel vervangen. Zonder resultaat.
Na 12 km opnieuw pech. Dit keer naar een andere merk garage laten slepen.
Hier staat de camper nu al 4 weken zonder dat er een diagnose is gesteld !

Ons huis is verkocht en we zijn een grote reis aan het maken. Repatriëren is dus onze laatste mogelijkheid.

De communicatie met de Spaanse garage verloopt moeizaam vanwege de taal. De Belgische Fmerk klantendienst kan ons niet zeggen hoelang dit nog duurt. Ik heb al tientallen keren gebeld met de reisbijstand, merk klantendienst, garage,... Zonder resultaat.

Wat zijn mijn rechten ? Hoe lang kan merk deze situatie zo houden? ( Geen diagnose, geen oplossing).
Heb ik recht op schadevergoeding? We hebben de eerste 5 dagen hotel+auto vergoed gekregen en het enige waar we nog recht op hebben is repatriëring.
Een huurauto kan, volgens merk Via de garage maar ze vertelden me wel dat ik, indien het defect niet onder garantie valt, ik de rekening van de vervangwagen moet betalen!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5414

#2 , 26 feb 2020 18:47

Da s balen. [Merk] moet enkel de herstellingen uitvoeren onder waarborg. Alle andere kosten worden maar vergoed voor zover je je daarvoor verzekerd hebt.

Dus: ofwel probeer je via [Merk] Belgie iets te forceren - waarschijnlijk ga je de herstelling ginder moeten betalen en proberen recupereren in België - ofwel gebruik je je reisbijstand om alles naar België te verleggen en t hier op te lossen.

Andere opties zijn er niet.


Zelf meer dan 20 jaar geleden t zelfde voorgehad met een engelse 4x4 van toen 2 jaar oud : kapotte versnellingsbak en in vierde naar de dealer in Barcelona gereden (vierde werkte nog en met tussengas tussenschakeled op de transferbak kon ik vertrekken) in de (ijdele hoop) van een snelle herstelling. Sindsdien weet ik wat “maniana” betekent ;-). De belgische invoerder heeft nadat we hem belden uiteindelijk via UK Barcelona aangepord tot herstellen en hij was op onze laatste of voorlaatste vakantiedag klaar en goed hersteld want de versnellingsbak werkt nu 200.000 km later nog altijd. Balans: 14 dagen huur van een dure 2 rij camionette betaald, herstelling na veel zagen van de belgische invoerder teruggekregen (was nog in waarborg) maar wel een mooie vakantie gehad. We hadden/hebben reisbijstand maar k wou onze vakantie niet afbreken en heb ze toen niet ingeschakeld om de redenen die je zelf vermeldt.

Reclame

Terug naar “Andere”